Popular Today

Rabu, April 13, 2011

Beza antara Najib dan Anwar



Syabas dan tahniah sekali lagi kepada DS Najib diatas usaha untuk terus mengukuh ekonomi negara... semalam DS Najib melancarkan Pelan Induk Pasaran Modal 2 (CMP2) iaitu satu strategi kerajaan bagi menyasarkan peningkatan pasaran modal negara hingga mencecah RM4.5 trilion dalam tempoh 10 tahun akan datang.

pelaksanaan CMP2 meliputi usaha menggalakkan pembentukan modal, meningkatkan kecekapan dan kecairan perantaraan, peruntukan dana kepada kumpulan industri, memperluaskan pasaran bon, mengurangkan birokrasi, memperhebatkan sistem kewangan Islam serta menggalakkan transaksi berskala besar.

“Salah satu keutamaan CMP2 adalah mengukuhkan peranan pasaran modal dengan menggalakkan pembentukan modal daripada peringkat permulaan kepada pembiayaan inovatif, projek baru dan teknologi hijau yang canggih.

“Bagi mencapai hasrat ini, kerajaan akan memperuntukkan lebih banyak dana untuk disalurkan kepada industri modal teroka dan ekuiti swasta melalui penggubalan peraturan kawal selia secara menyeluruh di samping menyediakan insentif serta sokongan kepada kumpulan sasar,’’ katanya.

Inilah namanya cara berkerja seorang pemimpin... iaitu terus mengukuhkan pasaran.. meningkatkan pelaburan untuk rakyat.. seorang pemimpin yang berkesan mengeluarkan idea kreatif dan inovatif untuk mencari duit untuk rakyat.. bagaimana rakyat boleh terus meningkatkan ekonomi mereka dan seterusnya berupaya untuk mengeluarkan mereka dari belenggu kemiskinan.


Bukan semacam Anwar.. beliau patut dipanggil perosak dan bukannya pemimpin.. lihat sahaja peranan beliau sebagai penasihat ekonomi Selangor.. beliau bukan cari Pelabur tapi cari Pelacur..

Tiada idea yang hebat untuk meningkatkan ekonomi Selangor.. itupun bukannya peringkat negara.. tapi hanya peringkat negeri sahaja.. sudah pun gagal..

Berbeza dengan Najib, Anwar ialah perosak yang hanya tahu habiskan duit negara.. kerana tiada satupun idea beliau untuk tarik pelabur dan mengukiuhkan pasaran modal.. setiap kali ceramah.. point beliau ialah bagaimana nak habiskan hasil petroleum, bagaimana nak habiskan balak dan juga bagaimana nak habiskan Pasir.. samapai habis pasir di Selangor dikorek walaupun di hutan simpan..

BN yang diterajui oleh Najib ialah parti mencari duit kepada rakyat, mencari pelabur dan mengukuhkan pasaran modal seterusnya melonjakkan ekonomi negara... bukan setakat itu sahaja semuanya diikuti dengan KPI.. supaya setiap pencapaian boleh diukur. ianya bukan retorik..

Pakatan Rosak pula diterajui Anwar dan mahluk perosak yang lain.. ialah parti yang pandai menghabiskan duit.. berjanji bermacam-macam, lihat sahaja janji 100 hari dan buku Jing-Gay, tapi tak cakap macam mana nak cari duit..

Anwar pula bukan cari pelabur, tapi cari pelacur.. sebab itu ekonomi Selangor tidak berkembang.. kerana yang berkembang hanya 'Anu' war sahaja bila terjumpa pelacur..

Apa lagi yang dibuat oleh Pakatan.. apa yang boleh diukur terhadap kejayaan Pakatan.. apakah KPI Pakatan terhadap negeri yang diperintah.. Pakatan hanaya parti yang pandai bercakap atau temberang.. tapi bukanlah parti boleh kredibel untuk memerintah negara...

Kesimpulannya.. jika anda undi Pakatan, bermakna anda undi ANuwar dan Pelacur.. hentikan menyokong pemimpin yang kaki pelacur dan rosak moralnya...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KAlau PAS motonya UNDI PAS MASUK SYURGA, ini moto PKR aka UNDI ANUWAR, DPT PELACUR.

Tanpa Nama berkata...

najib pemangkin ekonomi negara?
hahaha kelakar la lu ni..
najib pencuri dan perasuah negara ada la..
haha kesian lu bnro..buat blog semata-mata nk dapat duit..
lu canang sana sini cerita lu padahal semua isi bagi gua sampah..

xde satu pun isi yang memperjuangkn nasib rakyat..

lu orang johor heh?
lu tnggu johor satu-satunyer negeri yg akn jadi pembakang kepada pakatan rakyat nnti..


gua harap umur lu panjang untuk melihat ketajatuhan regim united malay national organization..

eh nama parti gune nama omputih la, tapi kata perjuangkan bangsa melayu..cane tu?

hahahaha

Kongsi Link Anda