Popular Today

Isnin, Disember 15, 2014

Anwar tidak yakin dengan Hudud PAS Kelantan!!


Hendak seribu daya.. tak nak seribu dalih.. inilah pepatah yang sering kita dengar kepada mereka yang mempunyai impian..
Nampaknya memang jelas Hudud bukanlah Impian Anwar AL bontoti.. bagi Anwar Impian dia menjadi PM lagi penting dari impian PAS nak laksanakan Hudud.
Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata rancangan kerajaan pimpinan PAS di Kelantan mahu meminda enakmen tentang hudud di Dewan Undangan Negeri bermasalah, kerana ia tidak mempunyai bidang kuasa untuk menguatkuasakan undang-undang jenayah Islam di negeri itu.
"Akan ada banyak masalah kerana anda perlu meminda undang-undang persekutuan. Mereka tidak mempunyai kuasa untuk menguatkuasakannya (hudud)," kata Anwar ketika ditemui di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.
"Katakan mereka buat juga. Siapa yang akan membuat tangkapan? Siapakah yang akan membawa mereka (suspek) ke penjara? Ia bukan dalam kuasa (kerajaan negeri) mereka. Oleh itu, terdapat banyak masalah."

Kenapa Anwar sekarang baru cakap tentang masalah nak laksanakan Hudud??? 
jika ada masalah Anwar patut carilah penyelesaian kepada masalah.. nampak gaya Anwar tidak pun mencari penyelesaian kepada masalah PAS.
Kerajaan Kelantan telah menetapkan 29 Disember untuk memanggil satu sidang khas Dewan Undangan Negeri untuk membentangkan pindaan kepada Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993.
Jadi apa yang sebenarnya berlaku ialah PR hanya membohong rakyat.. apatah lagi mereka telah menipu pengikut PAS... bagi mereka pengikut PAS hanyalah lembu yang ditarik hidungnya sahaja.

Ps; Siapa yang tolak Hudud sebenarnya wahai Macai PR!!

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/rang-undang-undang-hudud-kelantan-bermasalah-kata-anwar#sthash.8AsMxEZG.dpuf

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

23 thn pas cari mkn dgn hudud....

Undang2 bleh liwat bini tertangguh sejak taun 1993....

Kalaulah ikhlas nak buat...dah lama terlaksana....

Tanpa Nama berkata...

Boleh liwat bini ka

Kongsi Link Anda