Popular Today

Khamis, Jun 12, 2008

Tiada kenaikan lagi harga minyak sehingga hujung 2008

Pak Lah semalam mangatakan bahawa harga petrol dan diesel tidak akan dinaikkan lagi pada tahun ini walaupun harga minyak di pasaran dunia dijangka berada pada paras yang tinggi pada bulan-bulan mendatang.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, keputusan itu dibuat dalam mesyuarat Jemaah Menteri hari ini bagi mengurangkan beban rakyat kerana kerajaan sedar rakyat sedang berusaha menyesuaikan diri dengan situasi harga minyak yang tinggi.

“Harga petrol dan diesel sekarang akan dikekalkan walaupun harga minyak dunia mungkin mencecah AS$200 setong pada tahun ini,’’ katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini.

Itulah sebenarnya yang rakyat harapkan dan kalau boleh pada 2009 harga minyak juga tidak dinaikkan langsung. Rakyat tidak mampu lagi untuk menanggung beban kenaikan harga minyak. Apatah lagi kenaikan harga minyak juga secara langsung menaikkan juga harga barang.

Rakyat berharap kerajaan membuat perancangan secara tersusun khasnya bagi menghadapi kenaikan harga minyak dunia. Rakyat sangat menghargai jikalau kerajaan berusaha bersungguh-sungguh untuk mengurangkan beban rakyat.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda