Popular Today

Ahad, April 05, 2009

Ayat Al-Quran dipersenda! dimana maruah kita!



Inilah adalah isu kesucian Islam.. bukan masalah dia akan dapat hidayat atau sebagainya!

Sedangkan umat Islam sendiri jika hendak membaca ayat Quran hendaklah dalam keadaan suci dan baca dengan hukum Tajwid!



Inikan pula si kafir harbi... jika nak kata mandi wajib tentu jauh sekali... apatah lagi mengucap dua kalimah syahadah!

Adakah umat Islam akn terus membiarkan ayat Al-Quran akan terus dipersenda, dimainkan dan dihina!

Tolaklah mereka yang telah bersekongkol mencemarkan Islam! Tolak lah PAS!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sebarkan kpd org2 Melayu di Bukit Gantang!

34:28 "Dan tiadalah Kami mengutusmu (wahai Muhammad) melainkan untuk UMAT MANUSIA SELURUHNYA"

21:107 "Dan tiadalah Kami mengutuskan engkau (wahai Muhammad), melainkan untuk menjadi rahmat bagi SEKALIAN ALAM."

Sahih Bukhari Vol 1 Hadis 331: Muhammad saw adalah Nabi untuk SEMUA MANUSIA

2:185 "Bulan Ramadan yang padanya diturunkan Al-Quran, menjadi petunjuk bagi SEKALIAN MANUSIA..."

14:52 "(Al-Quran) ini disampaikan kepada MANUSIA supaya mereka diberi ingat dan diberi nasihat dengannya; dan supaya mereka mengetahui (dengan hujjah-hujjah yang tersebut di dalamnya) bahawa sesungguhnya Allah ialah Tuhan Yang Maha Esa; dan supaya orang-orang yang mempunyai fikiran, beringat dan insaf."

25:1 "...Tuhan yang menurunkan Furqan kepada hambaNya, untuk menjadi peringatan dan amaran bagi SELURUH PENDUDUK ALAM"

2:272 "Tidaklah engkau diwajibkan (wahai Muhammad) menjadikan mereka mendapat petunjuk (kewajipanmu hanya menyampaikan petunjuk), akan tetapi Allah jualah yang memberi petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya"

88:21-22 "Oleh itu berikanlah sahaja peringatan (dan janganlah berdukacita jika ada yang menolaknya), kerana sesungguhnya engkau hanyalah seorang Rasul pemberi ingatan; Bukanlah engkau seorang yang berkuasa memaksa mereka (untuk menerima Islam)"

10:99 "Dan jika Tuhanmu menghendaki nescaya berimanlah sekalian manusia yang ada di bumi. Maka patutkah engkau (Muhammad) pula hendak memaksa manusia supaya mereka menjadi orang-orang yang beriman?"

Kesimpulan:

Nabi Muhammad saw adalah nabi untuk semua manusia. Begitu juga dengan Quran. Quran itu diturunkan kpd sekalian manusia. Maka sebagai umat Islam, kita sepatutnya berkongsi isi kandungan Quran dgn non Muslim. Malah kita patut menghadiahkan naskhah Quran kpd mereka. Dan sebaik2nya kita guide mereka utk memahami isi kandungan Quran tersebut.

Dengan cara ini, kita bukan sahaja dapat berdakwah dgn membawa kpd bukti bahawa Allah itu ialah Tuhan Yang Maha Esa, tapi kita juga boleh perbaiki diri kita sendiri.

Tetapi, kita perlu beringat, bahawa tugas kita hanyalah SHARE Islam, dan bukannya memaksa atau menyuruh sesiapapun untuk memeluk Islam. Oleh itu kita sampaikan message Islam yg ada dalam Quran itu tanpa ragu2. Ambil kesempatan untuk berdakwah & dalam masa yg sama perbaiki iman kita sendiri.

vow-cuxzs

nik azizi berkata...

Cukup setakat membaca maknanya... tak perlu membaca ayat quran...

Jika sesaerang itu belajar Islam di masjid, di universiti... saya sokonglah.. tapi ni dipentas politik!

lagipun dalam hati dia ni ada niat untuk masuk islam... ni untuk dapat undi...

tapi kenapa kalau UMNO yang membaca ayat quran pembangkang kata pula sebaliknya!

Sedangkan UMNO itu muslim! DAP itu kafir... jadi letakkan sesuatu itu pada tempatnya! barulah adil....

kalau tak, tak kanlah DAP tolak negara Islam.... Biarkan jelas antara kafir zimmi dan kafir harbi!

Janganlah hendak mewajarkan sesuatu yang salah khasnya jika tekena kepada kita.... fahami ayat quran dengan jelas.. janganlah menggadai dan menjual al-quran/ agama untuk mendapatkan undi!

kifli berkata...

Salam...

Masalahnya sekarang orang hanya memandang Islam itu milik orang Melayu. Malah melebihkan Bangsa MELAYU berbanding agama Islamnya. itu yang menjadi masalah... kenapa tak difikirkan itu dulu? dari bertempik sayangkan agama tapi pemimpin ( PM misalnya ) isteri sendiri tak tutup aurat. inikan contoh jelas.

Mengaku Islam tapi tak pernah pun berlapang dada dengan yang bukan Islam. kita seharusnya bangga orang bukan Islam boleh menghafal ayat al-quran tapi bila orang Melayu Islam sendiri yang malu nak guna ayat al-Quran, macamana tu ? emosi kita je sebenarnya lebih-lebih tapi kita tak guna akal dengan baik. tak fikir dengan rasional tapi emosional. bukan fikir dengan mendalam tapi berdendam, bukan fikir dengan hati tetapi dengki, bukan fikir dengan jiwa tapi melatah, bukan fikir dengan minda tapi membuta.

Saya malas nak mengulas soal bangsa ni, sebab Islam itu tidak mengira bangsa. Islam agama seluruh alam. sarwajagat sifatnya. tapi kita lebihkan emosi, malah melatahnya dibuat-buat. bila perhimpunan Agung semua nak kembali pada Islam tapi tak cermin diri. tak fikirkan nasib diri di akhirat. puteri, wanita, isteri tak diajar menutup aurat yang wajib. bila menang jawatan bersorak dan menjerit-jerit. budaya Islam ke ? sebab tu lebih baik dulukan agama dari bangsa. di akhirat kelak, Allah tak tanya bangsa tapi agama. itu sahaja. Islam bukan hanya milik orang melayu semata, jadi berlapang dadalah. pada yang bukan Islam kita doakan moga mendapat hidayah, bukan mengutuk dan membuat laporan polis padanya.

sekian, terima kasih.

Kongsi Link Anda