Khamis, April 23, 2009

Siapakah dalang di sebalik Isu Fairus!

Setelah nama Firus di kaitkan dengan rasuah kuari, digugurkan dari jawatan TKM Pulau Pinang dan meletakkan jawatan sebagai ADUN Penanti...... siapakah dalang di sebalik semua perkara ini.

Inilah persoalan yang timbul bila bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohamad Fairuz Khairuddin mendakwa namanya telah dibersihkan daripada siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Apakah makna semua perkara dan tindakan yang dibuat oleh Fairus!... siapa yang mengaturnya.... dari tuduhan rasuah hingga ke peletakan jawatan beliau? mestilah ada tangan ajaib yang mengaturkannya!

Tapi apakah motifnya!

Ahli politik dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu mendakwa telah dimaklumkan oleh pegawai SPRM berhubung perkara itu petang Rabu.

"Saya dimaklumkan bahawa nama saya telah dibersihkan dan kes ini telah pun selesai. Saya bersyukur bahawa akhirnya kebenaran berpihak kepada saya," katanya ketika dihubungi Bernama Rabu malam.

Mohamad Fairuz, 33, yang dikaitkan dengan siasatan rasuah membabitkabn projek kuari di Pulau Pinang, meletakkan jawatan timbalan Ketua Menteri 1 pada 8 April lalu.

Beliau juga melepaskan jawatan Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti pada 16 April lepas atas alasan ingin melanjutkan pelajaran ke peringkat pasca ijazah.

Mohamad Fairuz berkata berkat kesabarannya mengharungi saat getir dikaitkan dengan isu rasuah kuari, akhirnya membuahkan hasil apabila kebenaran berpihak kepadanya.

Beliau, yang baru mendapat anak lelaki hari ini, menganggap berita baik ini sebagai kegembiraan berganda buat dirinya.

"Inilah berkat kesabaran kita berjuang kerana agama dan bangsa, Alhamdulillah," kata Mohamad Fairuz.

Bagaimanapun, pegawai SPRM tidak dapat dihubungi untuk mengesahkan dakwaan tersebut.

2 ulasan:

noi/moi berkata...

Perdana Menteri yang baru, Najib Razak hari ini mengumumkan satu perkara besar dimana kuota 30 peratus ekuiti bumiputera dalam sektor perkhidmatan awam dimansuhkan. (Sila baca petikan berita di bawah)

Persoalannya ialah dimanakah pejuang-pejuang Melayu yang kononnya ingin mempertahankan hak Melayu sehinggakan menganjurkan demonstrasi yang berbau perkauman di negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat selepas PRU 12 yang lalu?

Apabila Najib mengumumkan pemansuhkan ekuiti Bumiputera:

1. Dimanakah Umno yang kononnya memperjuangkan hak Melayu?
2. Dimanakah Ibrahim Ali dan Perkasa?
3. Dimanakah Osman Bakar dan Badan Bertindak Perpaduan Melayu?
4. Dimanakah Prowaris?

Apa lagi yang Najib tak lakukan?

Kementerian Pembangunan Usahawan dah dimansuhkan.

Ekuiti Bumiputera sebanyak 30 peratus dah dimansuhkan.

Sahlah bahawa pertubuhan-pertubuhan yang disebutkan diatas tidak pernah berminat untuk memperjuangkan Melayu dan Bumiputera.

Mereka hanya buat bising apabila Umno dan BN kehilangan kuasa.

Wahai orang-orang Melayu, jangan jadi bodoh lagi. Jangan ditipu lagi oleh golongan-golongan pengampu ni!!!

inilah politik umno…

jika tan sri khalid hanya mencadangkan supaya kouta 10% bukan bumiputera diambil masuk kedalam uitm maka riuh satu dunia yang mengatkan tan sri khalid pengkhianat bangsa…

ahli2 umno dan pemimpin2 umno bermatian2 menghentam tan sri khalid ketika itu dan memaksa beliau memohon maaf diatas kenyataan nya itu..

tetapi apa bila umno dengan terang2 menghapuskan 30% ekuiti bumiputera maka tidak ada seorg ahli umno pun yang bersuara membantah dan tidak ada pula pelajar2 uitm yang membuat rusuhan..

kenpa hanya berdiam diri????



adakah berdiam diri kerana tidak dibayar wang untuk bersuara??

adakah pelajar2 uitm tidak dikerah untuk membuat rusuhan???

mana semuanya yang konon2nye pejuang bangsa melayu???

mana???

tidak ada seorg pun yang berani bersuara apabila umno menghapuskan hak bumiutera..

fikir2kan lah..


NAH AMEK KAU……

1.Dimanakah Umno yang kononnya memperjuangkan
hakMelayu?
2.Dimanakah Ibrahim Ali dan Perkasa?
3.Dimanakah Osman Bakar dan Badan Bertindak
Perpaduan Melayu?
4.Dimanakah Prowaris?
5.Dimanakah mamat-mamat penghunus keris?
6.Dimanakah budak-budak UiTM?
7.Dimanakah Pukida?
8.Dimanakah NGO-NGO melayu yang jagoh-jagoh yang
lain?

Semua bangsat punya manusia, bila gembala kau cakap tentang isu yang terang-terang menyentuh bangsa sendiri semua diam menikus tak bersuara tapi kalau PR yang menjalankan dasar perpaduan kaum bukan main melenting lagi kau.

-Utusan pikul canag mangapi-apikan perkauman
-Beratus-ratus laporan polis dibuat,
-Panggil kaum kau berdemontrasi kata DSAI pengkianat melayu,
-Sebar dakyah kau kat media masa.
-TV tiga suku tak abis-abis menyalak menyalahkan PR.
-Berceramah ke hulu ke hilir, sampai ada yang kata sanggup mengamok konon untuk memperjuangkan bangsa sendiri.



POraahhh… cakap tak serupa bikin, apa lagi berarak le kau tunjukkan semangat melayu kau yang hebat tu, mengamok le kau sebab hak bangsa kau yang kau kata amat mulia kat atas muka bumi ni dirampas.
ha nape tak buat?
Takut pulak kau semua nak bertindak, langsung tak bersuara. Apa takut tak dapat dapat bahagian untuk masuk poket kau.

Nah jelas, semangat kau ni bukannya iklas sangat cuma nak menunjuk-menunjuk untuk menjadi hero je agar senang nak agih-agihkan projek-projek kat mulut kau orang je agar masing-masing dapat bahagian.

Tanpa Nama berkata...

pukida bangsat tu berani dgn melayu jer..bodoh bangang bangsat punya pekida..pagi jahanam mampus sama pekida..mana budak pekida yg nak datang tetak aku, aku alu alukan..

babi laknat punya pekida diorg tu berani tetak melayu je..bangsat.....

Kongsi Link Anda