Popular Today

Sabtu, Jun 13, 2009

Najib : 1Malaysia tidak akan sentuh perlembagaan walaupun seinci!

Penegasan ini banyak memberi kelegaan kepada bangsa Melayu, dalam keadaan parti pebangkang yang mahukan menghapuskan hak keistimewaan bangsa Melayu, UMNO dan BN perlu menghormati hak sebagaimana yang ada dalam perlembagaan negara. Kita telah melihat tindakan DAP, PKR dan PAS yang melampaui perlembagaan negara akan memberi rasa tidak selesa kepada rakyat negara ini.

Datuk Seri Najib Tun Razak memberi jaminan pelaksanaan konsep 1Malaysia tidak akan mengetepikan hak-hak orang Melayu dan bumiputera seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, malah terus diperkasakan.

Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, walaupun bertanggungjawab kepada semua kaum, Najib tetap mahu agenda orang Melayu diberikan perhatian utama.

"Kita mengalu-alukan dan amat senang hati apabila Perdana Menteri menyebut konsep 1Malaysia tetap bertunjangkan kepada Perlembagaan Negara, ini asasnya.

"Sebagai Perdana Menteri yang menunaikan kewajipan kepada semua kaum rakyat Malaysia, agenda Melayu tetap dekat di hatinya (Najib)," katanya.

Malaysia bukan Singapura dan bukan Amerika yang menghapuskan hak kaum peribumi untuk kekal berkuasa. Malaysia juga bukan Thailand dan Indonesia yang tidak mengormati kaum lain sehingga tidak ada sekolah cina, nama cina dan sebagainya. Malaysia ialah Malaysia ia ada acuannya sendiri.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda