Popular Today

Jumaat, Ogos 14, 2009

Istimewa DAP,Salman Rushdie, pelukis karikatur Nabi dikaca mata PAS

Terlukis lah sejarah dunia apabila terdapat Parti Islam pertama yang bertapak didunia baru berusia 50 tahun tetapi telah membenarkan Islam dihina oleh pihak bukan Islam dan Lebih tepat ialah DAP. DAP dianggap lebih mulia kerana menghina Islam dan begitulah perbandingannya dengan Salman Rushdi dan Pelukis Karikatur yang hina NAbi.

Menurut utusan malaysia banyak pihak mempertikaikan kenyataan N.Ajis "Apa bezanya DAP dengan Salman Rushdie dan pelukis karikatur Nabi Muhammad S.A.W sehingga ahli parti tersebut dibenarkan menghina agama Islam?"

Demikian soal bekas Naib Presiden UMNO, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad yang berang dengan sikap 'semua boleh' Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat termasuk dalam aspek menghina kesucian Islam oleh penganut agama lain.

Katanya,, kenyataan Menteri Besar Kelantan itu yang tidak mahu membantah tindak-tanduk pemimpin DAP dengan alasan parti tersebut bukan Islam dan kefahaman mereka terhadap agama suci itu tidak mendalam adalah alasan yang terlalu rapuh.

''Apa istimewanya DAP di mata Pas dan Nik Abdul Aziz sedangkan Salman diburu dan nyawanya difatwakan halal dibunuh kerana menghina al-Quran.

''Karikatur Nabi Muhammad pula menyebabkan seluruh umat Islam bangkit menentang termasuk ahli Pas. Mereka juga bukan Islam dan tidak mempunyai pemahaman yang mendalam tentang Islam," tegasnya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Demikianlah akan masuk sejarah Islam Moden.. Parti Islam Semalaysia (PAS) membenarkan Islam dihina...


2 ulasan:

abe MIE 'TERJAH' berkata...

http://pkrpasdap.blogspot.com

petikan dari Utusan, kena tulis sumber. itu plagiat namanya.

sekadar mengingatkan

Aspirasi berkata...

tq bro..

Kongsi Link Anda