Khamis, Oktober 29, 2009

HIV Tinggi Di Kelantan : Salah UMNO dan Cyber Troopersnya?

Kelantan menjadi negeri tertinggi mencatatkan kes HIV baharu tahun lepas dengan 749 kes. Perkara ini didedahkan oleh salah seorang exco kerajaan negeri YB Wan Ubaidah Omar.

Hal ini didedahkan ketika menjawab soalan ADUN Pulau Chondong, YB Zulkifli Mamat.

Menurut YB Wan Ubaidah lagi peningkatan ini membimbangkan kerana kes-kes baharu ini membabitkan remaja dari usia 20-29 tahun iaitu sebanyak 25 peratus, sementara mereka yang berusia dalam lingkungan 30 ke 39 tahun pula membentuk 42 peratus dari kes-kes baharu tersebut.

Ustazah Wan Ubaidah seterusnya mendedahkan sesuatu yang lebih menggamamkan iaitu peningkatan jangkitan HIV itu adalah dari 'sexual transmissions' yakni dari 19 peratus pada tahun 2003 kepada 27 peratus dalam tahun 2008. Sedangkan jangkitan dari pemindahan jarum penagih dadah yang menyumbang kepada 70 peratus kes yang ada pada tahun 2003 merosot kepada 23 peratus.

(Lihat sini)

Cara berfikir tipikal: Rasa elok kita salahkan UMNO (macam biasa) dalam hal ini. Mungkin cyber troopers mereka punya kerja. PAS sebagai kerajaan di negeri Kelantan sama sekali tidak boleh disalahkan kerana ia dapat membawa ahli dan penyokongnya ke syurga. Selain itu kita juga boleh salahkan remaja-remaja yang menghidap HIV ini kerana mereka tidak kuat iman di sebuah negeri yang Membangun Bersama Islam. Mungkin juga kerana secara geografinya Kelantan dekat dengan Thailand maka menyebabkan kita semua terkulai pasrah.

Mungkin ini semua fakta yang tidak benar, dalam usrah dan kuliah tafsir kita diajarkan; 'Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.” [Al Hujuraat:6]. Tapi, fakta ini didedahkan oleh YB Wan Ubaidah sendiri. Mungkin juga kerana pimpinan di sana sibuk bergocoh sesama sendiri maka bala pun turun sebagai peringatan; tapi emmm, tak mungkin sama sekali...ini negeri di bawah kepimpinan ulamakan? Jadi, kita kembalilah kepada 'teori asal' - ini semua salah UMNO dan cyber troopers nya.

Sumber : Neutral Daily

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak payah tengok kiri kanan. sah salah umno! tu disco 'hot' kat jalan hamzah tu pun salah umno gak... sampah berselerak di KB tu pun punca kecuyaian BN la tu :-)

Oghe Pase Mah

Jeffry berkata...

AIKK..SLM BRO..TAHNIAH KAT NIKY AJIS & THE GANG KERANA BERJAYA MEMPERKENALKAN SYURGA CIPTAAN SENDIRI KEHKEHKEH

shonzu berkata...

Ya, betul.. betul..correct..correct

N.Ajeh sakit jantung sebab salah UMNO dan cyber troopersnya...

Hadi Boroi tercirit dalam seluar kerana salah UMNO dan cyber troopersnya....

Mustafa Ali tak pandai sebut 'NO KOMEN' lantaran salah UMNO dan cyber troopersnya...

Harun Taib cakap melalut2 pun pasal salah UMNO dan cyber troopersnya...

AnWAR AlJuburi suka main bontot sebab......fikir la sendiri.

Kan senang kalau soalan periksa SPM dulu macam ini. Tentu aku boleh jadi Pelajar Terbaik seMalaysia. Hehe....

Semakin hari, semakin terserlah
PAS 4 all = Israel 4 all = Piss 2 all

Kongsi Link Anda