Popular Today

Selasa, Oktober 27, 2009

Pemilihan Mustafa Kamil Ayub sebagai Pengerusi PKR Perak dipertikaikan

Baru sahaja perubahan kepimpinan pengerusi PKR negeri-negeri namun sudah kedengaran keluhan tidak puas hati dari pihak-pihak tertentu dalam PKR... Apakah signifikannya perubahan kepimpinan PKR ini atau hanya mahu menutup kelemahan kepimpinan PKR yang kini dalam krisis perebutan jawatan.

Berita terbaru adalah mengenai Mustafa Kamil Ayub dipertikaikan oleh sesetengah pihak kerana katanya Mustafa Kamil Ayub dikatakan tidak pernah terlibat dalam meningkatkan prestasi PKR Perak (baca di sini).

Tiada jasa-jasa Mustafa Kamil Ayub dalam PKR Perak walaupun ketika menjawat jawatan sebagai Naib Presiden PKR Perak.

Malahan semasa menjadi Ketua Bahagian Kuala Kangsar ataupun Ketua Bahagian Pasir Salak, beliau tidak pernah hadir mesyuarat Perhubungan Negeri.

Hanya hadir di Perak kalau dijemput berceramah.

Mustafa Kamil Ayub dianggap pemimpin elit…hanya bergayut diketiak Anwar. Tak ada track record yang boleh dibanggakan kecuali membodek Anwar.

Pernah dilantik jadi Ketua Perhubungan Negeri Terengganu, tapi PKR Terengganu lingkup. PKR Trengganu tolak dia. Kemudian dilantik jadi Ketua PKR Sarawak…apa jadi kat PKR Sarawak? Gabriel Adit keluar parti dan nak tubuh Pakatan Rakyat Sarawak. PKR Sarawak tak mahu Mustafa Kamil.

Ada juga yang mengatakan Mustafa Kamil Ayub ini tingkah lakunya adalah lebih kurang sama dengan Hj Osman Pengerusi PKR Perak yang lalu.

Hj Osman dikatakan hanya pandai mengambil hati DSAI, tidak suka turun padang untuk bertemu dengan akar umbi, sombong dan tiada tokoh sebagai pemimpin, lebih sesuai dijadikan sebagai pemimpin Parti dan bukannya pemimpin Rakyat.

Malah tiada tindakan yang diambil oleh Hj Osman untuk mempersiapkan PKR dalam menghadapi kemungkinan pilihan raya kecil DUN Perak ketika kedengaran khabar angin mengenainya suatu masa dulu.

Hj Osman juga dikatakan hanya mahu melibatkan diri dalam Majlis-majlis besar yang melibatkan DSAI atau pemimpin-pemimpin besar Pakatan Rakyat sahaja.

Mungkin penampilan Mustafa yang sedia ada menampakkan yang beliau itu dari golongan elit. Tambahan pula kehadirannya dengan Merc bersama tiga orang sahabat merangkap pemandu dan juga bodyguard.

Tentang hanya kelihatan bila DSAI atau pemimpin-pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat ada itu sudah menjadi budaya didalam PKR walau dimanapun terutamanya di Cabang Permatang Pauh.

Hanya mahu menunjukkan kepada DSAI atau Pemimpin-Pemimpin Tertinggi Pakatan Rakyat yang mereka-mereka itu boleh bekerja dan perkataan yang sesuai bagi mereka ialah HIPOKRIT!

1 ulasan:

C L J berkata...

Itulah depa sebenar. Itulah Anuar sebenar. Bercita cita nak jadi PRESIDENT OF MALAYSIA wilayah amerika ke 52 kot.

Kongsi Link Anda