Khamis, November 05, 2009

Buat malu Sultan Selangor - Khalid patut letak jawatan

Khalid Ibrahim patut bertanggungjawab dengan peristiwa yang memalukan Sultan Selangor ini. Apatah lagi perkara agama ini terletak dibawah sultan... Sultan Selangor sudah ibgatkan beberapa kalai agar masjid jangan di jadikan tempat politik kotor Pakatan Pembangkang.



dah 2 hari gambar ini dikeluarkan. mana pergi utusan,tv3,berita harian dll yang kononnya perjuangkan hak keadilan ? jika dr asri dijadikan bahan utama kempen berita, kenapa tidak kamu gemburkan cerita dalam gambar ini.

gambar ini diambil pada 31/8/09 bersamaan dengan 10 ramadhan. lokasi ceramah tanpa tauliah ini di dalam masjid (saf ke2). masjid bernama masjid rahimiah . kenapa masjid ini dinamakan masjid ar rahimiah ? kerana bersempena nama almarhum bonda sultan selangor pada ketika ini.sultan selangor tidak pernah lepas solat tarawih di masjid ini pada setiap tahun.


Kejadian ini sepatutnya tidak berlaku. Apatah lagi penangkapan ini ialah pendakwaan terpilih oleh Jais... sedangkan ramai penceramah PAS yang berceramah tetapi tidak dimabil tindakan..

Apa yang memalukan ianya bukanlah ceramah di presmis kerajaan seperti di surau atau masjid tetapi di rumah orang... kalau begitu lebih afdal tangkap penceramah PAS yang berceramah dalam markas mereka....

Kerajaan negeri hari ini meminta Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menghadap Sultan Selangor untuk memberi penjelasan mengenai isu pemberian tauliah untuk mengajar agama di negeri itu serta isu kontroversi penangkapan bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, ia merupakan kaedah terbaik bagi mengendalikan isu-isu yang mencetuskan kontroversi tersebut.

Buat malulah kau ni Khalid... tak reti memimpin langsung... letak sahajalah jawatan tu.. apa jenis MB yang macam ni...

2 ulasan:

hanizam berkata...

salam bro...aku cadangkan ko hantar je e-mail kat news@tv3.com serta media elektronik lain...mesti ada point untuk dorang...sape yang siarkan dulu, pasti ratingnya akan naik...

suratkhabar jangan dilupakan jugak...

Teddybear Cute berkata...

Dia mana tau tadbir? Duit saja dia tau pimpin.

Kongsi Link Anda