Rabu, November 25, 2009

Muhyidin : Tengku Razaleigh diminta fikir mendalam mengenai kaukus Petroleum

Tan Sri Muhyiddn Yassin hari ini mminta Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah meneliti semasak-masaknya sebelum bersetuju mengetuai kaukus petroleum yang ingin dibentuk oleh pakatan pembangkang bagi menuntut bayaran royalti hasil minyak di Kelantan.

Timbalan Perdana Menteri berkata, pada dasarnya Barisan Nasional (BN) tidak terlibat dengan perkara-perkara sedemikian kerana terikat dengan prinsip parti iaitu bekerjasama dengan parti pembangkang yang melibatkan dasar-dasar kerajaan.

Rasanya elok sangatlah amaran ini dibuat awal-awal supaya tengku Razaliegh ingat semula beliau berasal dari parti mana. Jika beliau sayangkan UMNO pastinya tindakan beliau akan mengganggu UMNO.

Namun kita mengetahui sikap pertentangan tengku Razaleigh ni dah memang sifat UMNO kelantan ni kebanyakkannya membelakangkan kesetiaannya kepada parti. Sebab itu kita lihat sehingga hari ini Kelantan masih tidak dapat ditawan lagi. Bukan setakat UMNO di sana berpecah belah, selalu cha keting, tetapi kesetiaan kepada parti amat tipis sekali. Apatah lagi rakyat Kelantan pula bermuka-muka, depan lain nampak sokong tetapi di belakang membantah....

Mungkin ini pula berbeza dengan UMNO Johor, mungkin mereka ada masalah dengan orang tertentu tetapi kesetiaan mereka terhadap UMNO tetap menjadi keutamaan... apatah lagi pemimpin UMNO Johor yang tegas menyebabkan mereka sentiasa konsisten terhadap perjuangan dan dasar parti...

Syabas Muhyidin... sudah tiba masanya UMNO bersikap cermat dan tegas... bertindak sebagai satu pasukan...

2 ulasan:

Abas berkata...

Salam:

Ini satu lagi kes baru dari seorang yang inginkan kuasa hingga lawan Presiden.

Yang seorang itu dah disepak dari kabinet dan parti ..lah ini datang pulak seorang yang menyebabkan UMNO haram dan yang tak renti2 nak pencen.

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa orang kelantan memang macam tu...tak kira kawan dengan kawan..sahabat dengan sahabat..malahan suami isteri pun tak setia...bangsa melayu lain pun ada tapi tak lah macam kelantan.

Mereka kalau kita berkawan pun kena jaga-jaga sebab suka tikam belakang. Depan kita bukan main manis mulut. Kata orang lebut gigi daripada lidah...tapi hati memang busuk..

Sapa yang pernah kawan dengan orang kelantan mesti akan rasa perkara yang sebegini.

Satu lagi jika jumpa puak mereka..habislah kita ditinggalkannya.....

Berbalik kepada Tungku Dapur Razaleigh ni..dari dulu lagi memang tak setia pun pada UMNO. Hanya nak kuasa. Dari segi kredibeliti haampeh..hancusss.

Nama sahaja dalam UMNO...suka bermuka-muka...suka lawan ketua...Itu yang Tun Mahathir memang tak berkenan dengan perangai si Tungku Dapur Razaleigh ni...

Betul kata TS Muhyidin tu...orang kelantan ni depan kata lain belakang dia buat lagu lain...apa punya keturunan da...aku rasa mereka ni dah macam dajjal dalam masayarakat melayu...

kepada orang kelantan..renung-renungkanlah kata-kata ku ini...kalau boleh ubah korang ubah perangai buruk korang tu...tapi kalau tak berubah cuma bah kat kelantan sekarang ni mungkin boleh merubah korang sama sekali bersama Tungku dapur Razalegh dan niki Ajis...

Kongsi Link Anda