Popular Today

Selasa, Januari 05, 2010

PKR jahanam menyokong Majalah Herald gunakan nama Allah

Hari ini PKR menjelaskan pendirian mereka mengenai penggunaan nama Allah, iaitu menyokong penggunaan kalimah Allah untuk bukan Islam:

Penjelasan PKR Mengenai Isu Kalimah “ALLAH”

–Kenyataan Akhbar–

Merujuk kepada kenyataan kami pada 22 November 2009 mengenai perkara di atas, maka BIPPA PKR sekali lagi ingin menjelaskan pendirian kami mengenai hal ini.

Kami berpendirian bahawa, keinginan masyarakat bukan Islam menggunakan kalimah “Allah” sebagai Tuhan adalah suatu perkembangan yang positif dan perlu diterima secara terbuka dan tidak perlu pihak-pihak tertentu mengambil kesempatan untuk menjadikan isu ini sebagai agenda politik untuk menampakkan bahawa merekalah jaguh dalam mempertahankan Islam di negara ini.

Adalah jelas bahawa penggunaan kalimah Allah untuk mengiktiraf dan membesarkan Allah sebagai Tuhan, adalah hak asasi setiap insan. Ini adalah serasi dengan peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan Perkara 3 (1) yang menjamin kedudukan Islam sebagai agama rasmi Persekutuan dan lain-lain agama boleh diamalkan dengan aman dan damai. Sesungguhnya, ini juga bersesuaian dengan muafakat Pakatan Rakyat yang diputuskan baru-baru ini.


kenyataan tersebut telah diterbitkan di Laman WEB Pemimpin Keparat mereka DSAI, oleh Dr. Muhd Nur Manuty, Pengerusi, Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama (BIPPA,)Parti KeADILan Rakyat.

Pendirian PKR jahanam ini memang tidak mengejutkan kerana ANwar secara terbuka menyokong perkara ini kepada pertubuhan Kristian Sabah pada akhir 2007 dahulu.
Perkara ini juga berlaku kerana ada kaitan Anwar mengenai perkara ini, sehigga bukan Islam berani dan biadap terhadap Islam kerana ada si Munafiq Anwar dan sekutunya!!..

Pelaksanaan Islam dilihat semakin longgar di zaman PKR, Islam semakin dicarik-carik oleh PKR... ANwar pula yang diketahui disokong oleh Kristian dan Yahudi... PKR ialah agen Kristian dan Yahudi di negara ini.

Hujah mereka bahawa bahawa penggunaan kalimah Allah untuk mengiktiraf dan membesarkan Allah sebagai Tuhan, adalah hak asasi setiap insan dan menyokong dengan ayat AlQuran. “Dan jika kamu tanya mereka (orang kafir) siapakah yang mencipta langit dan bumi? Mereka akan berkata Allah…” (Al Quran, Az-Zumar (39):38), “Katakan wahai Ahli Kitab, mari tegakkan kalimah yang sama antara kami dan kamu iaitu bahawa kita tidak akan menyembah selain Allah dan tidak mensyirikkan (associate) Allah dengan satu apapun serta janganlah ada antara kita yang mengambil tuhan-tuhan selain Allah. Dan jika mereka berpaling maka katakanlah bahawasanya kami adalah orang Islam (menyerah diri pada Allah)” (Surah Ali `Imran(3):64).

Namun perlu difahami, pengertian ayar Quran di atas membawa makna kepada kesucian Nama Allah, Allah Maha Esa... bukan untuk disyirikkan sebagaimana yang mahu digunakan oleh majalah Herald. Perkara ini perlu dibezakan.. begitulah syiar Islam semakin lama semakin terhapus di negara kerana ada manusia berwajah Yahudi ini yang semakin hari semakin mencabut keistimewaan Islam di Negara Ini.

Ini semua bukan kerana nama Allah yang mahu mereka menyokong, PKR tidak hirau nama ALlah dihina, apa yang dimahukan PKR ialah undi bukan Islam dan mereka mahu dilihat sebagai hero untuk perkara ini.

Kenapa ianya berlaku sekarang dan bukan 50 tahun dahulu, Mashitah berkata Tindakan majalah mingguan Herald-The Catholic Weekly menggunakan kalimah ‘Allah’ dalam penerbitan mereka adalah berunsur provokasi terhadap umat Islam di negara ini, kata Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim.

Beliau berkata, pihak terbabit menyedari Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam yang dikuatkuasakan di negara ini jelas menunjukkan penerbitan bukan agama Islam tidak dibenarkan menggunakan kalimah berkenaan.

"Sudikah mereka ini menggunakan dalam bahasa Inggeris juga ditukar 'The No God Except Allah' macam itu, tetapi mereka hanya hendak menggunakan dalam bahasa Melayu saja,"

Tindakan PKR ini sangat keji, kita harus menyelidiki tujuan sebenar gerakan Kristianisasi...

Umat Islam harus bangun menentang PKR Jahanam ini... jangan biarkan Agama Islam terus dihina dan dikeji!!!

3 ulasan:

Frodo Baggins berkata...

bodoh PKR!!!!!
Helll ...

Tanpa Nama berkata...

LIWAT Aljuburi!!!! Liwat lah BABI !!! Liwat lah terus BABI !!! Semua mahu di liwat !!!!

YANG GAMBI berkata...

Salam bro, PKR tahu, dan Anwar pun tahu hanya banyak paderi yang tidak melarang kerja-kerja meliwat macam dia ........ mestilah kena sokong bro.......

Kongsi Link Anda