Popular Today

Selasa, Mac 02, 2010

Pemimpin PKR mengakui ANwar boneka DAP


Makin hangat... PKR akan berkubur... spekulasi terkini dari bekas pemimpin PKR bahawa ramai pemimpin PKR akan keluar parti tersebut..

Menurut Malaysian Insider [rujuk sini] jumlah yang akan keluar dari PKR lagi ramai daripada yang dijangka...
"The former PKR lawmaker revealed that the number of those walking out of PKR was larger than many expected, adding it was not planned as a group but as individuals."
Kesemua yang bakal keluar ini berpunca rasa tidak puas hati terhadap Pemimpin Korup mereka iaitu ANwar Al Juburi... sebab itu mereka sudah hilang keyakinan terhadap parti tersebut.
“I cannot say exactly that they all blame (party de facto leader Datuk Seri) Anwar Ibrahim entirely, but they all feel that PKR has lost its way and lost its very basic ideals.
Bukan setakat itu sahaja PKR ini tidak mempunyai suara sebenarnya dalam Pakatan Rakyat.. Sebab itu PKR hanya menjadi lembu yang ditarik DAP.. dan mudah diperkotakkatikan oleh pemimpin DAP.. Apatalh lagi mereka menggaggap ANuwar umpama tak de 'telor' menjadi boneka DAP.
"He noted that some also believed that the PKR was not a strong enough voice in the Pakatan Rakyat."
Terbuktilah bahawa PKR ini bukanlah parti yang berwibawa sebenarnya... Banyak masalah dalaman yang berlaku dalam PKR..

Nama besar Anuwar bukanlah hebat sangat mentadbir.. tetapi beliau hanya pandai bercakap.. tetapi yang mengharapkan orang lain buat kerja untuk beliau... Inilah kegagalan ANuwar.. Sikap ANuwar yang lupa kepada rakan perjuangan juga merupakan punca pemimpin PKR lari dari PKR.

ANuwar adalah seorang pemimpin Melayu yang hanya menjadi kuda tunggangan DAP untuk mencapai matlamatnya. Sebab itu jika terdapat pemimpin yang berselisih pendapat dengan DAP khasnya apabila memperjuangkan Melayu dan Islam maka ANuwar akan menghukum pemimpin tersebut.

Sebagai pemimpin peringkat bawahan, keadaan ini pasti akan mengecewakan kerana sepatutnya pemimpin sesebuah organisasi patut untuk mempertahan anak buah mereka. Tetapi yang berlaku sebaliknya... ANuwar membela Cauvanis dan komunis...

Rakyat kini menilai sejauh mana dikatakan kehebatan kepimpinan ANuwar yang dikatakan... kalau setakat parti sendiri pun tidak mampu mentadbir.. inikan pula nak mentadbir negara...

Piirah!!!!

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda