Popular Today

Selasa, April 13, 2010

Hulu Selangor - Kubur untuk Zaid!!!

Sekali lagi Aljuburi hanya membuat keputusan sendiri tanpa mempertimbangkan pandangan rakyat Hulu Selangor dan pemimpin PKR sendiri.

Mstar mendedahkan bahawa terdapat AP parlimen PKR yang tidak bersetuju dengan pencalonan Zaid..

Difahamkan sebanyak tiga nama dicadangkan iaitu Zaid; pakar saraf, Dr. Halili Rahmat dan Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC), Syed Shahir Syed Mohamud.
“Nama Syed Shahir digugurkan. Kita hanya menentukan antara Zaid dan Dr. Halili. Namun sokongan kepada Zaid lebih kuat maka Anwar memilihnya," kata seorang lagi Ahli Parlimen.

Dikatakan juga dengan pemilihan zaid ini maka PKR kini berpecah kepada 3 kumpulan... ini tidak dapat dinafikan pasti ini sangat mengcewakan kumpulan yang melobi antara Pemimpin PKR tempatan yang berharap anak tempatan yang mewakili mereka, selain itu golongan muda PKR juga pasti kecewa kerana perjuangan pemuda hanya dipandang sepi oleh Pemimpin PKR.. dan tidak kurang ahli India PKR yang mahukan calon dari India kerana lawan mereka juga India dari MIc...

Banyak yang membezakan calon PKR dan BN.. kini calon BN ialah calon anak tempatan, seorang India yang menunjukkan BN tidak mengamalkan perkauman dan menghormati kerjasama antara mereka... inilah semangat 1Malaysia yang ditonjolkan oleh BN... pemimpin berjiwa besar demi kepentingan rakyat!!

Tetapi calon PKR ialah calon Pemimpin dan bukan calon Rakyat... kerana ANwar kini terus menafikan kepimpinan PKR diperingkat akar umbi dan tidak menghairaukan perasaan rakyat yang mahukan pemimpin tempatan... kenapa Anwar tidak pilih calon Anak tempatan PKr!! tidak layakkah mereka... jika mereka tidak layak menjadi pemimpin maka mereka ini hanya patut letak jawatan... jika sekadar melukut di tepi gantang...

Pemimpin pusat PKR tidak berjiwa besar dan hanya mementingkan tembolok mereka sendiri berbanding keperluan rakyat.. Kini rakyat menilai sejauh mana Pakatan yang dikatakan mewakili rakyat, padahal tindakan mereka tidak langsung mencerminkan semangat yang rakyat hendakkan!!!

Ada juga yang menyatakan bahawa pencalonan Zaid adalah cara Azmin membunuh karier politik Zaid.. azmin tahu zaid bakal terkubur di hulu selangor [baca sini].

azmin ali tahu zaid punyai latar belakang dan masalah yang cukup besar. zaid pernah menyaman kerajaan pas kelantan kerana isu hudud dan negara islam, zaid kaki hik hik hik,dia kepala liberalisme,penyokong bar council yang pro murtad dll..
Ini membuktikan masalah dalaman yang berlaku dalam PKR. Ini adalah sesuai untuk Azmin 'bunuh' Zaid yang dianggapnya sebagai pesaing yang menyusahkan beliau sahaja. Ini akan dapat dilihat dengan jelas siapa sebenarnya jentera Zaid untuk kempen beliau ketika PRK Hulu Selangor...

AKhirnya Hulu Selangor ini akan menjadi kubur bagi Zaid dan PKR.... parti yang ditinggalkan rakyat kini semakin busuk sampai ke usus... tidak boleh diselamatkan lagi...

Rakyat akan menolak pemimpin peliwat dan tidak bermoral!!!

2 ulasan:

Unknown berkata...

Kami nak Melayu UMNO calon MP Hulu Selangor.....Ini kawasan majoriti terbesar Melayu kenapa serah kat koling pariah ....

Kalau MIC jadi calon..kami pakat undi Melayu PR.

undi PKR = undi DAp berkata...

Alah ko ni tak payah lak kecoh... dia kalau orang BN dia tetap undi BN.. kecuali dia bukan BN..

Kalau ko Undi PKR sama macam ko undi calon DAP... siapa tu DAP.. anak cina di susukan Anak Melayu dibiar mati kelaparan.

Nak buat Universiti untuk Melayu dihalang dan dirampas tanah tetapi sekolah untuk Cina pula diberikan tanah..

Apa yang penting ialah siapa pemimpin Utama dalam BN.. ialah UMNO

siapa yang menentukan dasar dan siapa pemimpin utama dalam PR.. siapa yang tentukan dasar.. tak lain tak bukan ialah DAP..

Kongsi Link Anda