Sabtu, April 24, 2010

PANAS!!! - Nik Aziz bidas Sultan Selangor : Siapa ajar tidak boleh cakap politik dalam masjid!!!

tik..tik..tik..

Hehehe.. bunyi jam semakin cepat berdetik.. Pembangkang semakin cemas... masa pula semakin tidak menyebelahi mereka...

Datang pula tutah Sultan supaya jangan gunakan Masjid untuk berpolitik.. lagi panas lah mereka...

Nampaknya amarah Nik Aziz dah sampai tahap maksimum [rujuk sini]...
"Siapa ajar tidak boleh cakap politik dalam masjid. Ini ajaran karut yang ditinggalkan Inggeris dan digunakan oleh Muslim.

"Sungguh dukacita, inilah politik, ini kerja saki baki ajaran penjajah Barat yang mengasingkan agama dan politik,"


Mentang-mentanglah dia Tok Guru sesat.. tentang hal dia semua halal.. bila bab orang semua haram...

Janganlah nak bandingkan PAS dengan Nabi.... Politik zaman nabi menyatukan umat Islam.. Politik Parti pembangkang memecahbelahkan umat Islam..

Jadi betullah titah Sultan Selangor... yang tak betulnya PAS...dan Nik Aziz sesat ni...

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

adoi bro, org tua bangsat ni da nyanyok gila.. tak usah layan.. aku btol2 tak paham knp dia selalu nak compare diri dia ngan Nabi Muhammad S.A.W.. Dia tuh sapa nak samakan dengan Nabi Muhammad S.A.W.. Dia tuh bukan Nabi, wali selipar ada lah..

Tanpa Nama berkata...

aku ke mesjid nak cari ketenangan kedamaian.. beribadat

kalau bising2 di dalam dan di luar mesjid kan ganggu orang nak beribadat..

Tanpa Nama berkata...

wahai lah nik aziz,kamu ni kena faham yg kami ka mesjid bukan nak dengar syarahan politik kami mahu menimba ilmu dalam islam bukan nak tahu tentang keadaan party yg karut macam pas ,jika nak cerita party keluar dari mesjib biar lah ibadat kami sempurna dan bagi mengelak syaitan2 masuk dal mesjid bersama.

Cencaluk berkata...

Tak susah nak diajar TGNA ni nanti kalau ada PRK ke PRU ke kat kelantan kita guna aja masjid yang ada kat kelantan.

JAdi kalau dikata tak le kita jawab aja le ini saki baki penjajah british, penjajah dan menolak agama dan bangsa.

Tak susah wei....

Kalau boleh kita guna aja perkarangan rumah dia sebab dia kata kalau nak menyebarkan Islam kat mana pun boleh kan....

bigben berkata...

Pok Nik, kami kemasjid nok mengadap TUHE, buke MU.

Tanpa Nama berkata...

banggang org tua ni..nyanyuk tahap gagan..kat dia semua boleh..org lain semua tak betol..oiii!!! org tua nyanyuk...Sultan kata *jangan bukan sultan bagi *fatwa macam ang...sultan cuma tak bagi kempen dalam mesjid jee..kat luar mana saja ko boleh kempen politik...Sultan tau kalau puak ko kempen siap maki hamun lagi..dalam mesjid tak baik laaa...sebab tu Sultan larang kempen politik dalam mesjid...sanggop menderhaka lagi tu..bukan menderhaka pada sultan saja..penderhaka pada islam juga......

Kongsi Link Anda