Khamis, Ogos 05, 2010

Negeri lain DUN bersidang 3 kali, Pulau Pinang bersidang 2 kali.

Inilah prestasi sebenar DAP, negeri lain bersidang di Dewan Undangan Negeri, 3 kali.. tapi Pulau Pinang hanya dua kali (rujuk di sini)..

Tapi rasanya jika di tanya kepada Lim Guan Eng pastinya dia akan menjawab "no comment".. sebab tu dia kini di kenali dengan ketua menteri No Komen.. akhirnya banyak persoalan yang tidak terjawab.

Speaker DUN, Datuk Abdul Halim Hussain, berkata berikutan penundaan itu, mesyuarat DUN bagi tahun ini cuma diadakan sebanyak dua kali.

Inilah cara pantadbiran DAP, katanya telus, kompeten dan akauntable.. macam ne nak buat semua tu.. kalau Sidang DUN negeri pun buat dua kali sahaja setakat lepas syarat sahaja..kerana dalam peraturan dan Undang-undang Tubuh Kerajaan negeri, mesyuarat DUN hendaklah diadakan sekurang-kurangnya dua kali dalam tempoh setahun.

Rasanya kalau syaratnya diubah sidang DUN hanya sekali sahaja, maka dia akan buat sekali.. kompeten, akauntble dan telus.. hampeh.. rakyat Pulau Pinang kena bohong lagi dengan DAP..

Sepatutnya dengan ruang sidang DUN yang banyak, maka banyaklah permasalahan rakyat boleh dikemukakan ADUN kepada kerajaan Negeri melalui sidang DUN.. jadi mananya pembelaan kepada rakyat jika masalah tidak dapat dikemukakan kepada piahk yang berwajib.

Jika tiada sidang DUN rakyat tidak akan mengetahui perkembangan semasa kerajaan negeri. Jadi senanglah kerajaan negeri nak 'konar baring'.. lepas ni boleh lah robohkan lagi kedai-kedai Melayu.. siapa nak soal.. sidang DUN pun tak de..

DAP ini hanyalah penipu je, prestasi kerja pun lemah, negeri lain boleh bersidang lebih 3 kali, tapi Pulau Pinang bersidang 2 kali.. tapi bila kat dewan rakyat tanya macam-macam.. tapi DAP sendiri pun takut ditanya.. apa jenis orang macam ni...
Cakap lebih.. tapi penakut rupanya...

1 ulasan:

ajijasin berkata...

Cina DAP rasis chauvinis kapir harbi lahanat komunis memang kaki pembohong penipu!
yg lurus tang rambut aje!
puak cina DAP kapir harbi ni, diorg ni, kalau tak menipu membohong, senak perut diorg!
INGATLAH WAHAI MELAYU DAN UMAT ISLAM,
DAP ADALAH PENJAJAH CINA, MUSUH YG SENTIASA MENANTI PELUANG DIHUJUNG TANGGA!

Kongsi Link Anda