Rabu, Mac 16, 2011

Nik Aziz kena 'lancau' dengan orang Cina

Inilah akibatnya jika membuat keputusan bukan Ikhlas kerana Allah.. tetapi untuk dapatkan undi.. Ianya berkenaan pengharaman loteri oleh kerajaan PAS Kelantan...

Memang banyak persoalan yang boleh ditimbulkan antaranya... kenapa selepas PAS perintah selama 20 tahun baru nak haramkan loteri.. adakah hukum loteri berbeza dahulu dan sekarang dalam Islam..

Melalui persoalan ini, rakyat boleh membuat kesimpulan bahawa tindakan kerajaan negeri Kelantan adalah semata-mata untuk politik.. kenapa.. apabila PAS melihat sokongan orang Melayu kepada mereka semakin menurun melalui Pilihanraya Kecil.. maka kononnya demi mendapatkan kembali mereka dari orang Melayu maka mereka haramkan judi...

Maka melalak dan melolonglah PAS Kelantan untuk menunjukkan mereka sahaja yang mengamalkan Islam.. namun kita tahu pengamalan Islam ini hanya kosmetik semata-mata dalam Pakatan Rakyat.. sebab dalam Pakatan ini sebenarnya tiada Pakatan yang sebenar.. jadi pengharamana ini tidak selaras di negeri lain yang diperintah kerajaan Pakatan.. Inilah Islam politik yang diamalkan oleh PAS..

Kini akibat PAS mengamalkan Islam secara politik dan suku-suku.. dulu halal dan kini haram.. tak tahulah dari mana pulaka ayat quran dia dapat.. mungkin dulu PAS baca Alquran tak habis lagi.. PAS kini menjadi sasaran marah kemarahan kaum Cina di Kelantan Khasnya dan Negara ini amnya... lihat berita di bawah:
Dewan Perhimpunan Penyokong PAS (DHPP) mendakwa, masyarakat Cina di Kelantan kini marah dengan kerajaan negeri berhubung isu penjualan loteri di negeri itu.

Ketua DHPP, Hu Pang Chaw berkata, tindakan pihak berkuasa menyerbu kedai buku menjual loteri kebajikan dilihat sebagai terburu-buru, sedangkan masalah itu sebenarnya boleh diselesaikan melalui perbincangan antara pemimpin masyarakat Cina dan kerajaan negeri.

“Masyarakat Cina bukan saja di negeri ini, malah seluruh negara kini melahirkan rasa marah dan sekiranya kerajaan PAS Kelantan gagal mengatasinya, ia akan menjejaskan mereka (PAS) pada masa depan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Lepas ni kita tengok apa PAS Kelantan buat.. dia tarik balik atau tak pengharaman loteri ini..

Nik Aziz ini memang patut kena lancau oleh orang Cina... dah nyanyuk orang tua ni..

Mungkin negara kita boleh menganggap Nik Aziz ini macam Mubarak di Mesir dan Ghadaffi di Libya kerana sudah terlalu lama berkuasa.. pemimpin UMNO pun dah bertukat ganti..

Rasanya kaum Cina dan rakyat Kelantan perlu buat demonstrasi supaya Nik Aziz berundur.. kalau nak thrill lagi buat macam kat negara timur tengah...

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda