Popular Today

Selasa, November 08, 2011

Isu kurangkan kakitangan awam : Tony PuaKA mahukan jadikan Malaysia macam Singapura



Nampaknya tony PuaKA sudah corner baring dengan menyalahkan Tun Mahathir dan jelaskan ianya bersesuaian dengan gesaan najib (klik sini)

Si PuaKA ni sudah pusing.. Memang dasar pemimpin pakatan macam lidah biawak.. Cakap berbelit.. Sedangkan kenyataan Si PUAka ni adalah untuk mengurangkan kakitangan awam .

Manakala kenyataan Najib adalah untuk tambah baik khidmat dalam kerajaan dengan mengenakan tindakan mereka yang gagal capai prestasi serta ada masalah disiplin.. Tidak bermakna kurangkan kakitangan awam..


Bukan setakat itu sahaja.. Bahkan Tony PUAka tuduh supaya UMNO jangan perkauman ... Sedangkan yang memainkan isu perkauman adalah sipemimpin DAPIg ini.. Yang mahukan kakitangan awam di kurangkan...

Dalam hal ini DAPig menunjukkan sikap rasis mereka.. Dihadapan orang cina mereka menunjukkan sikap perkauman mereka.. Namun apabila terdedah kepada media mereka buat u-turn..

Majoriti kakitangan awam ialah kaum Melayu... Isu yang dimainkan oleh tony Pua isu perkauman.. Ianya umpama mahu menabur pasir ke periuk kakitangan awam.

Dan maksudnya bila orang Melayu dikurangkan pastilah yang akan menjawat dalam perkhidmatan awam ialah orang bukan Melayu..

Inilah yang berlaku di Singapura.. Mula-mula mereka cuba memikat undi orang Melayu dengan berlakon baik dihadapan mereka.. Kemudian merka mahu berkuasa dan dapatkan tampok pemerintahan negara.. Seterusnya mereka membuang kakitangan awam yang kononnya tidak kompeten.. Namun dalam masa yang sama mereka masukkan kaum bukan Melayu dalam kakitangan awam.. Seterusnya mereka akan Menjawat jawatan utana dalam kerajaan.. Dan akhirnya yang menjadi pencacai ialah Melayu..

lihat sahajalh di singapura apakah jawatan penting yang diberikan kepada orang Melayu.. Dalam kabinet hanyalah menteri agama.. Bukannya menteri pertahanan atau pendidikan..

Sasaran DAP ialah untuk menjadikan negara ini milik kaum Cina seperti di Singapura dan dibantu oleh si kitul PAS dan PKR yang hakikatnya mereka hanyalah boneka semata-mata umpama anjing suruhan tuan mereka...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itu lah tujuan sebenar maksud DAPig.
Kapada kakitangan awam yang menyokong PR ...berfikir lah dengan
fikiran yang terbuka.
Jangan menyesal di kemudian hari.
Jangan mengharapkan sangat pada PAShit dan PKR.....mereka berdua hanya kuda tunggangan DAPig saja.

Kongsi Link Anda