Isnin, Mac 24, 2014

Terkini : PM umum lokasi MH370 telah ditemui

PM baru sahaja mengumumkan penemuan MH370 telah ditemui. Pesawat tersebut ditemui di Selatan Lautan Hindi yang amat terpencil sekali.
PM mengucapkan dengan rasa sangat sedih dan takziah kepada keluarga dan mohon semua menghormati privacy keluarga.
Esok akan diadakan sidang media khas untuk lebih terperinci.
Admin mengucapkan salam takziah kepada semua keluarga mangsa dan marilah kita sedekahkan Al fatihah kpd semua mangsa.
Al fatihah...

PM STATEMENT ON MH370 – 24/03/14

This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370’s flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

oi BODOH bila pulak PM umumkan pesawat nenek kau tu ditemui? BANGANG!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Blogger expired mcm ni yg cuba cari publisiti murah..cuba mak bapak aspirasi bangsa ada dlm pesawat tu.. mampos lah ko nk cepat2 ckp pesawat tu dh dietmui..

Kita yakin ini semua percaturan Konspirasi sekutu2 Dajjal-CIA AMerika.. tiba2 shj mereka alihkan kronologi sebenar MH370 yg dialihkan secara misteri..

Saya yakin.. kebenaran akan terbongkar jugak. MNalaysia skrg DITIPU hidup2 dengan bersumberkan data setlit yg sgt boleh dimanipulasi. Data Satelit dan RADAR JELAS TELAH GAGAL MENGESAN JEJAK PESAWAT ITU HILANG.. kemudia bagaimana boleh percaya dengan data ciptaan AMerika dan sekutunyha ini tuk ckp peswt itu terhempas?

Apakah susah sgt bg konspirator Amerika-CIA utk merancang dgN Boeing yg membina B777 itu tk bina serpihan dan tburkan di laut..kemudia beritahu pd Australia pergi cari di sekian2 tempat..

JAdi, data radar Malaysia seperti useless.. siapa yg menipu skrg?? kronologi kehilangan awal tidak relevan dengan keadaan ini. Jik apesawat itu terhempas di Laut China Selatan ia mmg relevan sbb berada dlm laluannya..

tp kenapa ke lautan hindi yg dibawah pengaruh Amerika-Australia??

jika jelas sekalipun mereka dpt jumpa bangkai MH370. demi Allah sy takkan percaya-smaa ada ia serpihan/kotak hitam ciptaan atau ia adalah terhempas dengan perancangan jahat musuh2 yg mahu menghancurkan sesuatu!

Tanpa Nama berkata...

Semua ckp berdasarkan andaian.. Terpulang apa yg Nak dipercaya atau tidak.. Pastinya bila PM buat press statement mcm ni.. Mestilah ada asas.. Apabila Pm sebutt lokasi berakhir penerbangan mh370... Bukankah lokasi mh370 ini telah ditemui.. Sebab bukan mudah hendak menyebutkan permata sebesar ni.. Org mcm kamu tetap akan kriitik.. Baik kritik.. Buruk pun kritik..

PemerhatiAnakMuda berkata...

Bukan ditemui le..Najib cuma cakap ended je..bukan juga terhempas mcm yg dibela oleh Hishamudin..mungkin tergantung di awng2 (alam ghaib) mcm bomoh 1M'sia cakap...hahahaha..blh masuk group Maharaja Lawak mereka ne..sure penonton guling2 bila dengar...

PemerhatiAnakMuda berkata...

Yg pasti bila mula2 kata terhempas di Laut China Selatan..armada kapal perang US dah masuk kawasan itu..tpi kemudia kena halau dgn amarda tentera China..lari ke Lautan Hindi sebelah India...pas tu kata pulak mkin terhempas atau hilang kat kawasan tu pulak..China htr kapal perang ke situ..India pulak halang..last2 tukar pulak ke bahagian selatan lautan Hindi..bawah pengaruh US dan Australia..ha semua blh pergi tpi ako (Aust-US) yg kawal operasi..M'sia jadi jurucakap utk lengkapkan skrip je..ikut arahan utk selamatkan politik org tertentu..

Kongsi Link Anda