Popular Today

Jumaat, Oktober 23, 2009

PKR akhirnya tunduk kepada Jeffry Ketingan

Akhirnya PKR terpaksa tunduk kepada Jeffry Ketingan berhubung isu pelantikan Pengerusi PKR Sabah dan ianya bakal diumum Ahad ini.

Ianya berikutan memoradum bantahan terhadap Azmin yang di keluarkan oleh PKR Sabah terhadap Azmin yang dikatakan gagal mencapai prestasi dan hanya menggunakan kroni beliau dalam isu pelantikan jawatan dalam PKR Sabah.

Tetapi Azmin yang juga Naib Presiden PKR bagaimanapun menafikan keputusan untuk menggantikannya dibuat kerana desakan bahagian-bahagian parti itu di Sabah sebaliknya sebagai satu strategi untuk menguatkan parti.

“Keputusan ini bukan kerana desakan tetapi untuk memberi peluang kepada muka baru dan pemimpin tempatan menerajui parti.

“Saya hanya tengok memorandum (bantahan) malam tadi. Saya hormati pandangan ketua-ketua bahagian. Apa yang mereka lakukan hanya untuk menguatkan parti di sini. Tidak ada persoalan untuk menyingkirkan saya keluar (sebagai pengerusi perhubungan negeri). Jadi jangan buat spekulasi yang bukan-bukan,” katanya.



Tindakan Azmin menafikan perkara ini menampakkan pembohongan beliau kepada rakyat mengenai krisis PKR di Sabah kerana memorandum tersebut menceritakan sebaliknya. Tindakan PKR yang dikatakan terpaksa merombak parti tersebut dilihat hanya usaha untuk menutup pekong di dada mereka akibat krisis yang belkau dalam PKR.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda