Popular Today

Selasa, Februari 09, 2010

100 tinggalkan PKR

Tamparan buat ANUwar, trend ahli PKR hilang kepercayaan kepada Pimpinanan ANUwar berterusan. Terkini 100 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang diketuai Bendahari PKR Wilayah Persekutuan, Norasidi Salim nekad keluar parti dan menyertai UMNO. [rujuk sini]

Mereka yang merupakan ahli PKR Cabang Bandar Tun Razak turut mendakwa hilang kepercayaan kepada Ahli Parlimen kawasan tersebut, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang dianggap terlalu elit sehingga melupakan tugas selaku wakil rakyat.

Perkembangan tersebut merupakan tamparan hebat kepada parti itu apatah lagi pada saat-saat kes liwat Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang dibicarakan di mahkamah.

Ramai melihat PKR sekarang parti yang tidak berwibawa dengan lebih tepat PKR ialah parti sampah yang dipimpim dengan pemimpin sampah yang dijalankan atas dasar sampah dan yang disokong oleh penyokong sampah.. inilah yang dikatakan oleh Jeef Ooi.

Jika begitu, memang wajar rakyat meninggalkan PKR kerana parti tersebut gagal mencapai aspirasi rakyat Malaysia. PKR ialah parti kroni dan elit hanya dikuasai oleh beberapa orang sahaja.

PKR juga parti tidak bermoral, kalau kita lihat John Terry terpaksa digugurkan kerana skandal seksnya, ianya dibuat atas dasar salah laku moral.. namun kita lihat perkara ini tidak berlaku kepada Elizabeth wong, YB ini masih dikekalkan PKR... moral PKR lebih teruk dari barat kerana mengiktiraf salah laku moral.

Tindakan meninggal PKR ialah tindakan yang tepat kerana PKR kini tidak lagi relevan bahakan parti tersebut ialah parti bermasalah.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda