Popular Today

Selasa, November 02, 2010

Ulama nasihat Anwar bersara dari politik

Memang patut pun Anwar ni dinasihatkan untuk bersara.. semakin lama semakin nyanyuk dan meroyan orang tua ni..

Politik yang dibawa juga semakin lama semakin rosak.. agenda perjuangan Islam dan Melayu semakin hilang dalam perjuangan Aljuburi..

Inilah nasihat yang diberikan ulama muda yang terkenal dengan pendirian bebas dalam pemikiran politik negara [klik sini]..
“Sudah banyak diperkatakan, dikritik dan diulas mengenai kerajaan hari ini. Kita jangan lupa pembangkang juga perlu untuk diberikan penilaian tentang peranan mereka yang diberi amanah dalam Parlimen kita.

“Ini kerana dalam konteks politik kita kualiti kerajaan dan pembangkang menjaga kemaslahatan negara. Ada beberapa perkara yang mungkin perlu dinilai,” katanya.

“Kita tidak mahu politik sekadar kutuk-mengutuk, maki-memaki dan hina-menghina tanpa sebarang cadangan yang membina dan memajukan pemikiran rakyat.

“Kita mahu ahli-ahli politik kita berkualiti sehingga kita rasa mereka layak mewakili kita atas kebolehan kepimpinan mereka yang berteras ilmu dan budi. Justeru kita memerlukan watak-watak baru yang bernas, matang dan tangkas,” jelas beliau.
Namun kita mengetahui bahawa tak mungkin Anwar akan ikut cakap ulama ini, apatah lagi ulama muda.. yang dianggap tidak kenal apa-apa dalam politik..

pastinya selepas ini ramai baru-barua Anwar akan bersuara dan mengutuk ulama ini.. macam biasa lah kan.. inilah yang akan dibuat oleh PKR.

Ada pepatah menyebut jangan lihat siapa yang bercakap tetapi lihat apa yang dicakap.. hakikatnya apa yang Dr Asri cakap mengenai Anwar ini memang betul..

Adakah Dr Asri juga mula sangsi kepada Anwar dan mempercayai Anwar juga sebenarnya meliwat.. wallahuaklam.. namun dengan penampilan demi penampilan pembantu beliau dan juga apa yang berlaku dalam PKR serta tindakan anwar yang sengaja meliwat-liwatkan perbicaraan beliau menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena pada Anwar.

Tidak mungkin bau busuk mampu disimpan selamanya.. kerana orang akan mula perasan bau tersebut..

Sudah-sudahlah Anwar.. bertaubatlah.. berundurlah dari politik.. dah banyak beliau merosakkan agama, bangsa dan negara.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bersedialah menerima nasib spt mufti perak..
Tak lama lg akan ada suara dlm pas mengkafirkan dan menuduh Dr asri dibayar umno.Tggu dan lihat..

Tanpa Nama berkata...

sampai mengkafir kan orang biar betul


Malaysia Maternity Wear,Maternity Wear Malaysia,Maternity Wear,Maternity Clothing,Maternity Dress,Online Maternity,Online Baby Products,One Stop Maternity

Kongsi Link Anda