Popular Today

Rabu, Jun 04, 2008

Proses sudah bermula - pembangkang mula tukar pegawai

Senyap-senyap sehaja, beberapa negeri yang dikuasai pakatan pembangkang selepas memenangi Pilihan Raya Umum Ke-12, Mac lalu kini mula menunjukkan sikap agresif dengan menukar pegawai serta menghalau keluar agensi kerajaan dari bangunan yang ditadbir mereka.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Senator Tan Sri Muhammad Muhd. Taib berkata, sebagai contoh, baru-baru ini kerajaan negeri Selangor telah mengusir Radio Selangor FM di bawah Jabatan Penyiaran.

''Mereka juga menukar pegawai-pegawai di masjid dan turut menukar ketua-ketua kampung.

''Kerajaan Persekutuan memberi peruntukan kepada nazir masjid dan guru-guru agama, kita dapati tindakan mereka ini tidak adil,'' katanya ketika menggulung perbahasan titah ucapan diraja bagi kementeriannya.

Tambahnya, wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di negeri berkenaan juga tidak dibenarkan merasmikan majlis anjuran Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

''Bukan itu sahaja, malah balai raya juga tidak dibenarkan diguna. Bagaimana kalau kita tidak beri anak-anak mereka bersekolah di Sekolah Kebangsaan yang di bawah Kerajaan Persekutuan. Macam mana,'' katanya.

Dalam pada itu, Muhammad berkata, adalah wajar Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKP) ditubuhkan di negeri-negeri yang dikuasai pembangkang.

''Ia untuk memastikan projek-projek pembangunan kerajaan Persekutuan di peringkat kampung berjalan lancar,'' katanya.

-----------------------------------------------------------------
P.s; Pakatan Pembangkang mula meletakkan orang-orang mereka di jawatan-jawatan penting dibawah negeri pentadbiran mereka. Pengerusi Surau, pengerusi masjid, ketua kampung dan lain-lain jawatan akan dijawat oleh orang parti mereka. Selepas ini semakin ramai lagi akan ditukar nampaknya. Tunggu sahajalah... Sesal dahulu pendapatan sesal sekarang tidak berguna.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda