Popular Today

Khamis, Jun 18, 2009

Dendam PAS Kelantan - Manek Urai tanpa poster Hadi

Tidak pernah satu parti pun yang bertanding dalam pilihanraya kecil yang bertnding tanpa poster presiden parti tersebut. Menyampah betul PAS Kelantan kepada muka Hj Hadi. Perkhabaran Pilihanraya kecil lain, DUN Manek Urai menyaksikan kelainannya apabila poster Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak akan dinaikkan sebagai strategi kempen.

Jentera pilihanraya PAS Kelantan berhasrat menonjolkan poster calon bersama Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang juga menteri besar sebagai sebahagian strategi "melokalisasi" kempen tersebut. Islatilah lokalisasi menunjukkan keegoan PAS Kelantan dan tidak menghargai bantuan dai Jentera PAS luar dari Kelantan.

Ketiadaan poster Abdul Hadi - yang selalunya dinaikkan bersama Nik Aziz - menimbulkan spekulasi bahawa dua tokoh atasan PAS ini tidak lagi sealiran, khususnya dalam isu kerajaan perpaduan. Sebenarnya apa yang PAS Kelantan buat adalah pengesahan secara halus keretakan hubungan Nik Aziz dan Hj Hadi. Ini juga selaras dengan kehendak kelab Penyokong PAS Kelantan yang tidak mahu penyokong kerajaan perpaduan berkempen di Manek Urai..

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda