Rabu, Julai 01, 2009

Eksklusif Manek Urai - Nak kumpul 100,000 yang datang kurang 4,000..


Manek Urai 2009 menulis..

Sudah seminggu Anwar Ibrahim dan kepala-kepala pembangkang mengwar-warkan akan menghimpunkan lebih 100,000 umat manusia di Stadium Kelana Jaya pada 30 Jun 2009 (malam tadi). Kalau dengar pada gempaknya himpunan anjuran kepala-kepala pembangkang ni, naik seram juga bulu roma memikirkan lautan manusia memenuhi setiap inci ruang stadium berkenaan. malam ini untuk jelas isu kerajaan perpaduan.

Luasnya ruang padang kat belakang sana..

Aku di Manek Urai ni pun nak tengok sangat macam mana 100,000 manusia berkumpul di stadium tu. Hairan juga kenapa kepala-kepala pembangkang ni tak pilih Stadium Shah Alam yang lebih besar dan parking lebih luas, bukan apa nak beri keselesaan kepada 100,000 manusia pada satu-satu masa.. bukan senang beb. Tapi rupa-rupanya kepala-kepala pembangkang ni dah tau awal-awal tak akan mampu kumpul seramai tu, sebab tu buat di stadium yang lebih kecil. Mungkin mereka jangka dalam 50,000 hingga 70,000 penyokong mereka akan datang.

100,000 ke nih...fuyooo ramainya...

Maklumlah kan gabung 3 parti, mestilah ramai akan datang. Pas boleh bawak 20,000 orang, DAP bawak 20,000 orang dan PKR pun tak kan tak boleh bawak 20,000 juga. So Stadium Kelana Jaya sangat sesuai lah nak tampung 60,000 orang. Tetapi setelah penat mengerah orang datang, setelah berbelas buah bas diguna nak angkut orang, jumlah yang hadir termasuk yang terpaksa hadir kerana ada jawatan dalam parti, cuma sekitar 4,000 orang. Itu pun dah total semua dengan petugas, peniaga dan pengunjung di luar stadium.
.
Kalau mereka tahu hanya seramai ni yang datang, aku rasa awal-awal lagi kepala-kepala pembangkang ni ubah tempat, tak buat di stadium tapi buat bilik gerakan saja.
Jumlah 4,000 itu juga dah dikira sekali dengan kepala-kepala pembangkang yang berucap di himpunan tu seperti Kit Siang, Haji Hadi, Anwar dan lain-lain kepala.

Haji Hadi berucap pun tak ada semangat.. Anwar dah pening kepala.. duit minyak dah banyak bagi tapi orang tak datang pulak...mana nak letak muka

dua kepala tertidur ketika 1 kepala lagi berucap.. mesti boring...

Manakala Timbalan Presiden PAS Ustaz Nasharudin Mat Isa, sebagaimana dijangka tak hadir.
Nik Aziz walaupun dihebah-hebahkan akan hadir namun Dr Hatta membuat pengumuman Nik Aziz tidak dapat hadir. Aku tak tahu lah alasan apa Nik Aziz bagitau tak dapat hadir tapi aku yakin Nik Aziz tak hadir sebab malu nak hadir. Masakan tak malu, dia dijadual berucap di depan 100,000 orang dalam stadium tapi kalau hadir cuma boleh berucap depan 4,000 orang, itu pun tak semua ada dalam stadium.

Sumber : Bicara Manek Urai

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

slm sory aku tak nak komen sbb tv3 n media rasmi UMNO BN dah komen so soryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Tanpa Nama berkata...

x nak komen sudah!!!
malaysiakini pun ckp 4000 org je...
amacam AL JUBURI??? hahahahah!!!!

Tanpa Nama berkata...

setahu saya yang datang ni duit sendiri, tak ada nasi dan air bungkus, kira free lah tu... itu pun dapat kumpul Ribu orang.. kira terer jugak lah tu. (BN jika free 500 orang pun tak sampai, dirtambah dengan circular pegawai kerajaan wajib hadir lagi?)... heh he tak nak komen lah!

Aspirasi berkata...

Aiiitt... tak buat di stadium setakat 4000 orang je.... lebih baik buat kat wakaf je... 10,000 pun boleh datang.....

Pakatan kini semakin kurang sokongan rakyat.. kalau dulu aljuburi, lim kit siang dan hadi datang biasanya cecah 10,000 orang.. ni tak sampai suku padang.... hahahahaha

Kongsi Link Anda