Popular Today

Khamis, Oktober 15, 2009

Pakatan Rakyat Sarawak berkocak

Terdapat khabar angin yang mengatakan Pengerusi PKR Sarawak, Gabriel Adit akan meninggalkan parti tersebut. Ianya dikaitkan samada penubuhan parti baru atau melompat ke parti Sarawak Progressive Democratic Party (SPDP) iaitu menyertai Parti Ahli Parlimen Bintulu, Tiong King Sing.

Menurut laporan ianya beikutan rasa tidak puas hati Adit dengan kempimpinan PKR Pusat khasnya Mustafa Kamil Ayub. Namun apa yang kelakarnya ialah seperti biasa, PKR pasti akan menuduh BN yang bertanggungjawab terhadap hal ini.

Manurut laporan Malaysia Mirror yang diambil dari sumber PKR mengatakan kepada bahawa Perdana Menteri Najib Abdul Razak telah menyetujui kesepakatan dengan Adit, yang diyakini akan menghadapi masalah-masalah peribadi termasuk hutang kewangan.
"Adit diberi tawaran yang baik untuk kembali kepada Barisan Nasional flip ditambah janji-janji bantuan lebih lanjut untuk dirinya sendiri dan para pengundi," kata sumber yang PKR.

Sebagaimana diketahui semuanya hanya tuduhan yang tidak berasas tanpa bukti dan inilah yang PKR sentiasa buat menuduh tanpa bukti.

Dalam menghadapi Pilihanraya Negeri Sarawak yang tidak berapa lama lagi nampaknya krisis ini pasti akan melenyapkan peluang Pakatan Rakyat. Pastinya krisis ini menumbulkan tandatanya apakah sebenarnya berlaku dalam PKR dan Pakatan Rakyat di Sarawak. Tidak mungkin pokok bergoyang jika angin tidak bertiup.

Hakikatnya kita dapat merasakan terdapat masalah besar di peringkat dalaman PKR yang kita melihat pemimpin mereka sering tidak puas hati dan sering keluar baru-baru ini.. terdahulu pemimpin PKR di Kedah dan kini di Sarawak pula dan begitu juga di Sabah. Semuan ini menunjukkan sebenarnya PKR ialah sebuah parti yang bermasalah.

Sumber: Malaysian Mirror

3 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam,

Hanya bagi mereka-mereka yang dungu dan buta sahaja yang tidak nampak apa matlamat perjuangan PKR yang diterajui Anwar pengkhianat negara...

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO...FITNAH, TOHMAH, BATU API DAH JADI MAKANAN RUJI HARIAN PENYANGAK2 DLM PKR. TAK SAH KALAU SEHARI MEREKA TAK MEMFITNAH!. TAPI BAGUS JUGAK. BIARKAN MEREKA TERUS MEMFITNAH KERANA LAMA KELAMAAN AKAN SENDIRINYA MEMBUKA MATA RAKYAT MELIHAT WAJAH SEBENAR PKR SELAMA NI HUHUHU

Aspirasi berkata...

patutnya ramai lagi yang keluar PKR ni... parti haramjadah ni.... oleh ketua haramjadah juga...

mereka bercakap tentang moral... macam pemimpin mereka ni bermoral sangat... sama dengan YB mereka yang lain..

Kongsi Link Anda