Selasa, November 10, 2009

Bila Speaker Kedah pun macam Firaun!!!

Agaknya bagaimana kalau anak speaker kedah ni sakit kemudian dibuang kerja oleh majikannya atas alasan tidak datang 2 hari berturut-turut... sedangkan doktor mengesahkan anak speaker ni sakit.. apatah lagi jika majikannya telah dimaklumkan lebih awal..

Kalau ikut cara speaker ni dan penyokong mazhabnya maka.. anak speaker ni patut dibuang kerja kerana walau apa-pun alasan... anak speaker memang bersalah.. ini jenis tidak berperi kemanusian... berhati iblis!

Ataupun patut diambil alasan sakit, dan anak speaker terus melakukan kerja beliau... ini nampak lebih berperikemanusiaan...

Nampaknya alasan sakit ini tidak boleh diterima kerana manusia mana boleh sakit...

Dalam kes Speaker DUN Kedah lebih kurang macam tulah..

Beliau menegaskan bahawa Datuk Abu Hasan Sarif bukan lagi ADUN walaupun mahkamah belum membuat sebarang keputusan mengenai kedudukannya.

Beliau berkata, Abu Hasan telah hilang kelayakan selepas ADUN Kota Siputeh itu gagal menghadiri sesi DUN dua kali berturut-turut yang menyalahi Perkara 51 Undang-Undang Tubuh Kerajaan Kedah (UTKK).

Nampaknya beliau sebagai majikan langsung tiada pertimbangan kemanusiaan iaitu atas alasan sakit dan ini bertentangan dengan hak asasi manusia.

Mana ada manusia tidak pernah sakit... ini tidak logik... mungkin speaker PAS ni macam jenis Firaun yang tak pernah merasa sakit... eloklah tu, Mursyidul Am PAS dah macam Firaun sampai nak mati pun masih nak kan jawatan... Ni ada seekor lagi Firaun dalam PAS...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jenis org yg selalu sebut MAHAFIRAUN terhadap TMM kut ?

Nani Cheras

Kongsi Link Anda