Popular Today

Jumaat, November 06, 2009

1Pas "DAP didahulukan, Islam ditinggalkan" : Pas semakin hilang maruah.

Barua Erdogan, Dr Abdul Aziz sekali lagi dengan lantang berusaha sedaya upaya untuk menjayakan agenda Anuwar bagi menjatuhkan Kumpulan Ulama dalam PAS... sekali lagi beliau menghentam Hj Hadi yang disifatkannya umpam sudah hilang stim walaupun pada 1980-an dan 1990-an tokoh agama itu berpengaruh luas khususnya melalui pidato.

"Dia sudang hilang stim. Sebahagian daripada tindak-tanduknya tidak datang daripada dia atau cuma disuap dalam mulutnya. Contoh yang paling jelas, (idea) kerajaan perpaduan," katanya.

Agaknya apa taraf Profesor ini untuk mencaci Hj Hadi... di dalam organisasi pemimpin adalah maruah sesebuah organisasi. Sesiapa yang menghina pemimpin sesebuah organisasi sebenarnya seperti menghina keseluruhan organisai. Apatah lagi pemimpin itu dihina secara terbuka... di mana maruah organisasi tersebut.

Jelas PAS kini semakin hilang maruah.... bahkan mereka sendiri yang menjatuhkan maruh mereka dan bersama menghina maruah dan simbol yang mereka bangga sewaktu masa dahulu.

Apa agaknya rasa ahli PAS, simbol parti mereka dihina dan dipijak oleh sesetengah pihak yang tidak menyukainya.

Walau apapun situasi sekarang ini memang membuktikan PAS bermasalah... dan nampak secara nyata ianya merupakan agenda oleh pihak tertentu yang didalangi 'tangan berbulu' untuk menjatuhkan kumpulan ulama' dalam PAS.

3 ulasan:

Tai berkata...

Apa sudah jadi dengan Pas? Pas atau Fail?

C L J berkata...

Tak kesahlah pasal maruah tu. Janji dapat jadi wakil rakyat dan pasang 2 ke 3 ke. anak anak muda champa kan ramai ada. Anak anak kelab penyokong tak dapat ke ?

Tai berkata...

Itulah yang buat rosak tu. Bila bala datang dari tuhan, kalau mereka yang tak kisah pasai maruah ni saja yang kena, tak apa. Ni bila bala datang, dengan kita-kita sekali kena.

Kongsi Link Anda