Popular Today

Khamis, Januari 21, 2010

S/u Kerja Exco Selangor pun balun rasuah juga ke?

Ingatkan PKR ni parti suci, bersih, tapi rupanya parti 'taik' juga.. dalam melaungkan rasuah tetapi mereka di belakang belasah rasuah juga, sebelum ini terdapat juga kes rasuah di kalangan EXCO Selangor sehingga timbulnay kes Teoh Beng Hock yang pembangkang mendakwa ianya dibunuh SPRM, selepas ni ada siapa pula yang akan mati...

Kes Teoh Beng Hock ialah kes kontroversi yang ditimbulkan pembangkang, memang tidk logik SPRM nak bunuh Teoh kerana beliau memgang rahsia besar penyelewengann DAP termasuk rasuah dan menjalankan aktiviti samseng. Takkanlah saksi utama begini hendak dibunuh. Jika hendak diambil faktor politik, ini juga strategi politik bodoh yang merugikan BN..

Namun kita mengetahui tujuan pembangkang membuat tuduhan kepada SPRM hanya hendak menutup kes penyelewengan di kalangan mereka dan juga mendapatkan sokongan kaum Cina dengan memainkan sentimen perkauman. Sedangkan pada masa yang sama terdapat Seorang Melayu lelaki telah mati akibat jatuh bangunan kerajaan tetapi tidak pun mendapat perhataian pembangkang. Jadi pembelaan mereka hanyalah berdasar diskriminasi dan tujuan politik semata-mata.

Setiausaha kerja seorang Exco Selangor dan setiausaha sulit seorang ahli politik adalah antara 34 orang yang ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana disyaki menerima sogokan serta rasuah seks berhubung kes mencuri dan menyeludup pasir di lima negeri.

Penahanan besar-besaran itu dibuat dalam beberapa siri operasi kelmarin dan semalam hasil risikan, intipan, pemantauan dan pemerhatian sejak April tahun lalu berikutan 410 maklumat awam yang diterima SPRM

Beliau berkata, sindiket mencuri dan menyeludup pasir di lima negeri itu dikatakan membabitkan sogokan lebih RM280,000, selain rasuah seks.

Shukri enggan mendedahkan lima negeri terbabit, tetapi difahamkan kes berkenaan berlaku di Johor, Pahang, Perak, Selangor dan Kuala Lumpur.

“Operasi masih berjalan dan SPRM menjangka akan ada lagi beberapa tangkapan dan saya berharap orang ramai memberi kerjasama.

"Saya tidak ada jumlah (akan ditahan) tetapi dijangka ramai lagilah... ada kemungkinan (pangkat) tinggi lagi, tunggu, sabar dan lihat," katanya pada sidang media di sini, semalam. - Berita Harian

Kata AB : SPRM menegaskan akan membuat tangkapan lebih banyak lagi termasuk mereka berjawatan tinggi... kita tunggulah sahajalah lepas ni...

Tapi semalam Malaysiakini ada melaporkan PKR buat kecoh semasa operasi penahanan terhadap Setiausaha Kerja salah seorang EXCO Selangor.

Namun rakyat mengetahui, amalan rasuah ni memang dah menjadi nanah dalam PKR... cuma mereka rahsiakan sahaja.. kita juga mengetahui malan rasuah ini bukan setakakat wang bahkan seks, bukan seks biasa bahkan seks luar tabii dah dibuat oleh pemimpin AGung Mereka ANuwar Aljuburi,PUNAHsihat ekonomi Selangor.

Apatah lagi ANuwar juga mengakui bahawa ahli PKR dan Yb mereka tidak berkualiti sebab itu ada yang letak jawatan dan disingkirkan dari PKR...

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda