Popular Today

Sabtu, Mac 20, 2010

Media pro ANuwar jadikan China Press isu perkauman!!


Rakyat kini semakin jelas siapa Malaysiakini sebenarnya.. adakah ia entiti media yang bebas atau bias.. namun dengan penjelasan DS Zahrain, Malaysiakini adalah media pro Pakatan Aljuburi yang mendapat pendidikan dan dokongan barat!!!.

Malaysiakini tidak lebih dari media upahan Pakatan Aljuburi dengan rangkaian antarabangsa seperti Aasil ini adalah salah seorang pembantu khas YB Permatang Pauh yang bekerja di Pejabat Ketua Umum PKR di Ibu Pejabat PKR. Beliau juga adalah salah seorang ’spin doctor’ bagi mereka khususnya bagi perhubungan luar dan antarabangsa mereka.

Bukan setakat itu sahaja bahkan laporan awal MalaysiaKini disalurkan kepada Raja Petra untuk dicanaikan dahulu!.. untuk membohongi rakyat dan menimbulkan kemarahan terhadap kerajaan. Namun dalam masa yang sama laporan ini akan menjadi pencacai kepada ANUwar ALjuburi.

Seorang lagi tokoh spin doktor dan politikus bertopeng ialah Terence Netto adalah penulis upahan mereka. Ini adalah golongan yang mengamal politik jijik dan kotor, dasar matlamat menghalalkan cara yang akan menyebabkan pengasas fahaman ‘Machiavelli’ boleh mati terkedu.

Itu adalah sebahagian kata DS Zahrain mengenai siapa itu Malaysiakini yang menjadi barua ANUwar Aljuburi...

Sebenarnya kalau dianalisis satu persatu berita Malaysiakini, ianya sudah cukup membuktikan dakwaan Zahrain tersebut.

Cuba sahaja lihat pada kes China Press yang dikenakan tindakan oleh KDN.. bukankah ianya sesuatu yang jelas mengenai laporan tidak tepat dengan kata lain laporan palsu.
Jadi salahkan laporan palsu ini dikenakan tindakan..

Namun Malaysiakini menjadikan ianya sebagai isu perkauman "Why China Press punished, not Utusan".. ini mudah sebab China Press ialah akhbar berbahasa Cina oleh orang Cina, Manakala Utusan Akhbar Melayu dan berbahasa melayu...

Bila membandingkan ianya akan membandingkan kenapa Cina kena hukum, Melayu tak kena hukum.. bukankah ini perkauman.. setentunya ini adalah hasutan yang menyemarakkan lagi api perkauman...

Kita juga melihat bahawa laporan Malaysiakini hipokrit dan double standart, laporan Berbahasa Melayu lain, Bahasa Inggeris lain, Cina lain.. ini memang jelas mainan halus yang diamalkan Malaysikini sebagai barua ANuwar yang mendapat pendidikan Yahudi dan CIA.

Malaysiakini tidak patut diberikan kebenaran permit untuk diterbitkan lagi.. Media ini telah merosakkan perpaduan dan keamanan negara ini..

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda