Popular Today

Jumaat, April 23, 2010

Akibat kerugian : Unisel akan ditutup?



Sejak Pakatan Retak mengambil alih Pucuk pemerintahan Kerajaan Negeri Selangor antara perkara yang Khalid Gagap lakukan adalah mengubah Kepimpinan UNISEL termasuk TNC nya. Satu demi satu Bencana yang menimpa UNISEL gedung ilmu yang dibanggakan oleh segenap lapisan masyarakat yang mengenali prestasi Universiti ini.
Tidak cukup dengan Kemasukan Pelajar UNISEL Merudum, Data menunjukkan Universiti Industri Selangor (UNISEL) mengalami keuntungan yang paling teruk dalam sejarahnya sehingga negatif RM 20 juta (2009) - ( RM 6 juta (2007), RM15 juta (2008).
Masalah dari segi kemasukan bilangan pelajar dan jumlah Bilangan kemasukan pelajar 6,758 (2007), 4,477 (2008), 2,481 (2009) dan hanya 400 (Jan 2010). Masalah pengurangan pelajar dikatakan kerana ramai lepasan diploma enggan melanjutkan pelajaran ke Peringkat Ijazah. Peningkatan kos pula kerana emolumen meningkat sebanyak 53% pada 2009 antaranya kerana membiayai kos Naib Canselor (JUSA A), 4 TNC (JUSA
B), dan 2 – Pendaftar dan bendahari (JUSA C)
Kepada sesiapa yang nak masuk Unisel lupakanlah... Unisel ini University yang gagal bawah pentadbiran Pakatan Rakyat.. Lagipun university ni dah nak lingkup... budak dah tak nak masuk, duit pun dah tak masuk!!!

Ps. Mana punahsihat ekonomi Selangor?.. makan gaji buta ke

Sumber : MD

1 ulasan:

Anak Lenggong berkata...

Begini lah yang terjadi sekira dilantik pemimpin yang hanya tau bercakap sahaja tapi keja hampas..sekiranya selangor tidak dirampas kembali...tidak mustahil selangor yang dahulu nya negeri yang termaju dimalaysia akan menjadi seperti kelantan ..hasil bumi disonglap oleh pemimpin dan ekonomi merundun menjadi sebuah negeri yang miskin dengan menharapkan belas kesihan daripada bantuan kerajaan pusat untuk menjalankan pemerintahan.

Kongsi Link Anda