Isnin, November 29, 2010

Anugerah Tuhan : Nik Aziz nafikan Hj Hadi


Dahsyat Nik Aziz.. banyak kerja tuhan diani dah buat.. kalau dulu dia yang pasyiakan siapa boleh masuk syurga dengan siapa tak boleh masuk syurga.. kali ni dia sahkan pula Anwar Anugerah tuhan [klik sini]

Kata Nik Aziz “Anwar adalah pemimpin yang dianugerahkan Tuhan kerana sanggup mengharungi pelbagai rintangan hidup,” katanya (gambar).

Ianya mengulas kenyataan Presiden Tunggul PKR, Wan Azizah yang menyifatkan Anwar sebagai anugerah Tuhan bagi memimpin rakyat di negara ini.

Untung betul si aljuburi ni.. dahlah peliwat, penipu, jual nama Allah, hina Melayu, Hina Islam, ajen yahudi, ajen Cia, boneka DAP... tetapi masih disifatkan sebagai anugerah tuhan..

Apa agaknya jasa Anwar pada bangsa Melayu, rakyat Malaysia dan umat Islam selama ini yang dibanggakan sangat..

Melayu... PKR dah janji dah nak buang ketuanan Melayu..

Islam... Aljuburi janji nak bagi Kalimah Allah pada Kristian untuk gunakan..

Rakyat Malaysia.. sangat malang dapat macam aljuburi.. kalau pergi luar negara tak pernah nak sebut nama baik Malaysia..

Tu tak masuk lagi bab ekonomi.. apa yang anwar pernah bawa masuk pelaburan... mana dia berjuta ringgit wang pelaburan masuk negara...

Berapa banyak anwar dah sediakan peluang perniagaan... lagi tak de... nama je penasihat ekonomi Selangor... tapi apapun tak dak...

Untung sangat jadi Anwar.. tapi malangnya pula mereka yang mahu berjuang untuk Islam tak pula dilabel sebagai Anugerah tuhan.. siapalah Hj hadi di mata Nik Aziz..

Maknanya jika Nik Aziz sahkan Anwar sebagai Anugerah tuhan seorang.. maka orang lain bukan anugerah tuhan...

Apakah Nik Aziz mahu sekali lagi menyelewengkan pemikiran umat Islam di Malaysia dengan memaksa mereka menerima Anwar Ibrahim sebagai insan pilihan Tuhan yang wajar dijadikan pemimpin negara Malaysia? Apakah Nik Aziz mahu umat Islam di Malaysia mengamalkan "pendewaan" sesama manusia pula?

Nik Aziz ternyata amat suka kepada hal-hal yang mengarut sebegini. Inikah yang dikatakan oleh pengikut PAS sebagai Tok Guru yang mempunyai ciri-ciri ulamak pewaris nabi?

Teruk Nik Aziz ni dah dibutakan matanya oleh Anwar.. orang tua ni hanya menjadi keldai Anwar.. je.. tu sekarang Nik Aziz dilihat sebagai nyanyuk dan meroyan...

Rasanya lebih baik nik Aziz berhenti bercakap yang merapu-rapu... nak lebih elok letaklah jawatan.. takkan nak jadi Firaun pula pegang jawatan MB Kelantan sampai mati..

5 ulasan:

ahmad maslan berkata...

KUALA LUMPUR, 29 Nov: Gabungan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) hari ini menyerahkan 20 kes pertama yang ada pada mereka kepada Biro Aduan Peneroka Kebangsaan (Bapak).

Penyerahan tersebut dibuat Pengerusi Anak, Mazlan Aliman kepada Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab ke atas Felda, Datuk Ahmad Maslan di parlimen hari ini.

Dalam sidang medianya, Mazlan mahu kesemua aduan peneroka yang diserahkan itu diselesaikan segera seperti dijanji timbalan menteri itu sebelum ini kerana kesemua kes tersebut sudah lama berlaku.

"20 aduan ini hanya sebahagian kecil dari aduan yang banyak kita terima yang berkait langsung dengan dasar Felda.

"Kita harap mampu dikendalikan oleh Bapak," katanya.

Turut serata pada penyerahan itu, beberapa wakil dari peneroka Felda Lawin Selatan, Perak.

Antara masalah yang dikemukakan termasuklah isu peneroka yang disingkir, isu hutang dengan Felda sehingga mencecah RM80 ribu dalam masa 7 tahun, dan permasalah pembahagian pusaka oleh generasi kedua Felda.

Ahmad pada sidang media sama memberi jaminan akan meneliti masalah yang dikemukakan Anak itu dan akan memanjangkan perkara itu kepada Bapak.

Menurutnya, dengan tambahan 20 aduan dari Anak itu, Bapak kini sudah menerima 658 aduan sejak ditubuhkan.

Bapak adalah sebuah biro yang ditubuh dibawah NGO, Gabungan Wawasan Generasi Felda (GWGF) yang dipengerusikan Tan Sri Rozali Ismail.

"Banyak benda yang mengelirukan, tidak jelas dan samar-samar yang memerlukan penjelasan Felda," katan Mazlan lagi.

Mazlan sebelum ini juga mendakwa penubuhan Bapak membuktikan usaha Anak bagi membuka mata kerajaan tentang permasalahan peneroka Felda, adalah berjaya.

Bagaimanapun menurutnya, Anak akan sentiasa meneliti dan menyalur aduan yang diterima mereka kepada Bapak.

Anak sebelum ini dikenali sebagai NGO yang membela nasib peneroka yang dinafikan hak oleh Felda.

Ianya termasuk isu wang tanam semula yang dimenangi peneroka di Pahang dan Kelantan.

Tanpa Nama berkata...

akau setuju anwar tu anugerah tuhan. aku pun anugerah tuhan jugak. mak bapak aku pun anugerah tuhan jugak. papa gomo mam goma pun anugerah tuhan jugak. pelesit jerangkung hantu raya semua pun anugerah tuhan jugak..so biar la wan jijah puji laki songsang dia tu. pasal wan jijah pun songsang dah gak. dia pun dah mcm minah pengkid dah aku nengok..hahhaa..oh ya, pondan, bapok pengkid pun anugerah tuhan juga. cuma anugerah yang tak di hargai oleh mereka. sama denagn anwar berahi BABI

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju..sebenarnya semua manusia itu adalah anugerah tuhan cuma bezanya adakah anugerah tuhan itu membawa sinar kebaikan dan kecemerlangan atau membawa mala petaka dan keburukan..jadi Anwar masuk kategori anugerah tuhan yang mana satu...? Korang fikirlah sendiri..guna otak bukan kepala lutut..!

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong anwar tu anugerah tuhan, tapi anugerah kepada puak-puak PR la.... sebab dia sorang je bijak yang lain-lain dalam PR tu dungu-dungu dan bengong belaka....

Tanpa Nama berkata...

kah kah anwar tak sebut pun pemimpin pas jadi timbalan prdana menteri...dia terus lantik diri nya jadi Perdana menteri tak bincang dengan ahlul bangang pas seperti hadi,salahuddin mau pun tok n.ajis kah kah apa lagi mahpus langsung tak masuk book....udah udah le kena bangang kan oleh pkr...Tok Nik celah jubo anwar je layaknya kah kah nak citer ketuanan melayu kah kah pemimpin Pas cuma celah jubo pkr dan dap kah kah pi jahanam le

Kongsi Link Anda