Popular Today

Jumaat, Februari 10, 2012

Part 4 : Isu sebenar serangan di KFC : 2 bukti yang tidak dilaporkanDAP Cauvanis..

Oleh : MIM

Rupa-rupanya portal Malaysikini tidak melaporkan satu jenis provokasi melampau yang dilakukan oleh pelanggan Cina yang dibelasah oleh pekerja KFC di I-City baru-baru ini!


Dan dibawah pula adalah laporan Free Malaysia Today yang tidak terdapat di dalam Malaysiakini edisi bahasa Malaysia!

1. Isteri pelanggan KFC itu mendakwa bahawa beberapa pekerja KFC I-City telah masuk ke dalam dapur dan mencapai 'steel bars' atau batang besi setelah berlaku pertengkaran di kaunter sebelum itu.

2. Pelanggan tersebut dan isteri beliau telah keluar daripada restoran tersebut setelah tidak puas hati.

3. Tetapi beliau masuk kembali ke dalam restoran tersebut bertujuan untuk mengambil foto pekerja KFC itu mungkin bertujuan untuk dijadikan bukti!

Lihat di bawah :


Hairan dan sungguh dikesali dengan tindakan MalaysiaKini yang tidak melaporkan ketiga-tiga bukti di atas. Ianya kerana bukti-bukti di atas sebenarnya menunjukkan bahawa pelanggan KFC itu memang sengaja memanjangkan pertelingkahan yang berlaku di kaunter KFC.

Pelanggan Cina itu telah memilih untuk keluar daripada restoran tetapi kemudiannya masuk kembali mencari pasal! Why? Kenapa? Wei shen mei?

Dan jika sebelum ini kita menganggap pertelingkahan yang berlaku hanyalah sekadar berbalas kata, sekarang impressionnya ialah pekerja itu ibarat gangster Melayu! Apakah ianya adil kepada pekerja KFC tersebut?

Sudah tentu tidak!

Dan tindakan bangang Lim Lip Eng, Ahli Parlimen Segambut yang merelakan pejabat beliau dijadikan tempat sidang akhbar jelas menunjukkan motif negatif yang sangat dikesali.

Ramai juga yang memberi komen tentang tindakan pelanggan KFC tersebut yang membuat sidang akhbar tetapi melengah-lengahkan membuat laporan polis.

Betul juga.

MiM salahkan pemimpin DAP tersebut kerana sebagai seorang pemimpin, beliau sepatutnya dapat menasihatkan pelanggan itu serta membatalkan sidang akhbar tersebut.

Realitinya, isu panas seperti ini patut diserahkan kepada pihak polis untuk menjalankan siasatan dengan adil.

Dengan mengadakan sidang akhbar yang hanya menceritakan the other side of the story, bakal mengundang pelbagai persepsi dan ketegangan yang sepatutnya boleh dihindarkan jika pemimpin DAP itu menggunakan otak beliau dan bukannya kepala lutut beliau! Pathetic!

Dan yang lebih memeranjatkan ialah munculnya video terbaru daripada administator you tube yang sama tetapi kali ini dipermulaan video tersebut!

Lihat video di bawah :


Video terbaru!


Apakah motif administrator tersebut menayangkan video terbaru ini dan sekerat sahaja? Apakah motifnya untuk menambahburuk maruah pekerja Melayu itu?

Apa pun, MiM pasti administrator you tube tersebut akan dicari oleh pihak polis untuk membantu siasatan! Dan memang berpatutan kerana punca kepada segala ketegangan, buruk sangka dan ketidakpuashatian ini adalah disebabkan oleh video yang diload oleh administrator tersebut!

It is an isolated case but it became huge and created unnecessary frictions, no thanks to the video and the press statements!

MiM sarankan kepada administrator video itu supaya tidak terfikir untuk melarikan diri seperti Helmi Malik, bekas kekasih Elizabeth Wong atau menyembunyikan diri seperti Eli Wong yang takut berjumpa dengan wartawan!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nampak DAP, ingat BABI. nampak BABI, cepat2 ingat DAP.

Spesis DAP lebih truk dari spesis BABI. Hidup menyusahkan, mati tak mau.

Cina tak salah. Yg rasis ni geng haramjadah DAP. DAP=Zionis.

Tanpa Nama berkata...

Sdr Aspirasi Bangsa
Mohon izin saya masuk .

Hari ini Jumaat,sebelah petang ,ada rakyat yang fasih bahasa Mandarin telah murah hati membeli surat khabar vernakular Oriental Daily dan di edarkan percuma di sebuah Pasaraya TS, di Selangor.

Saya nampak ada 3 halaman berita gambar serta ulasan atas KFC.
Saya pun ambil satu......

Sesiapa yang fasih sila baca oriental daily hari ni dan ulas.

Ada rakyat Malaysia yang nampak bunga bunga api yang patut di padamkan,tetapi telah mengambil kesempatan curah minyak lagi memarak.

Mengapa ?

Gara 1M kasi muka, sebab nak jawat PM lagi kan.
Lagi baik jadi masak telur saja.

Walau apa pun mohon semua blogger Alif Ba Ta wajib Pantau rapi.
Tajuk ini akan terus terusan sebab ia melibat kan Rakyat Malaysia yang tidak fasih BM.
Dan Juga melibatkan Akhbar Vernakular.
Dan melibat syarikat besar Melayu .
tq mentor mentor saya.
arjuna waspada
changkat lobak.

Kongsi Link Anda