Rabu, Mei 07, 2014

KERJAAN PKR RAMPAS TANAH DITEROKA SEJAK 1948! #JDT01

RENTETAN peristiwa hitam dalam hidup penduduk Sungai Karang, Sungai Besar (baca di SINI), hari ini bertempat di pintu masuk utama Bangunan SUK, Shah Alam sekumpulan penduduk yang dihalau dari tanah mereka hadir bagi menyatakan bantahan kepada kerajaan negeri atas tindakan tidak berperikemanusiaan mereka.

Tanah yang dihuni oleh mereka sejak 1948 bakal diserahkan kepada PKPS iaitu anak syarikat kerajaan negeri. Penduduk yang sudah menghuni di situ lebih 50 tahun dihalau dari tanah tumpah mereka sendiri.

Kehadiran konvoi sebanyak 15 buah kereta daripada Sungai Besar hadir ke Bangunan SUK tepat jam 11.30 pagi tadi menyatakan tuntutan supaya tanah mereka tidak diambil.

Turut hadir YB Budiman Zohdi - Adun Sungai Panjang, Datuk Jamal Yunos - Ketua Bahagian Sungai Besar dan Akhirizan Mohamed - Ketua Pemuda Sungai Besar.

Tanah yang seluas lebih kurang 50 hektar dan sudah pun didiami lebih 20 buah rumah berserta kebun sawit yang sudah mereka tanam lebih 10 tahun bakal dirampas oleh kerajaan negeri dengan alasan kawasan itu adalah kawasan hutan simpan.

Adalah tidak logik selepas 1 penggal lebih memerintah mereka sudah berani mengganggu penempatan orang Melayu di sana.

Kejam.... Memang kejam...

Adakah sudah habis tanah rizab di Selangor untuk dimajukan lagi?

Adakah kerana yang mendiami tanah tersebut Melayu, maka mereka senang-senang dihalau dari sana?

Bagaimana pula dengan Kampung Baru Cina di Sekinchan yang sehingga sekarang tidak mempunyai geran tanah namun tidak diusik pun walau sedikit. Malah didirikan pula sebuah tokong besar melebihi masjid di Sekinchan.

Adilkah kerajaan negeri sekarang???

SUMBER : JAWA BERNAM

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Halau Melayu, masukkan nama pengundi Cina. Lepas tu tukar hak milik tanah pada Cina. Bina banguna komersial kasi pada orang Cina. Senang je orang Melayu kena halau. Bagus Pakatan Rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Ho ho ho....... Nasi sudah menjadi bubur.... Dugaan

Tanpa Nama berkata...

Bubur pun dah jadi taik!.... inilah jawapan kepada pengundi bodoh yg pilih PKR....rasakan!

Kongsi Link Anda