Popular Today

Isnin, Oktober 20, 2014

Kempen Sentuh Anjing : Pemuda PAS panas telinga

Setelah PAS dihentam kerana berdiam diri kempen sentuh anjing.. akhirnya mereka mula bersuara.. itupun terpaksa kerana panas telinga!!


  • Muhammad Khalil Abdul HadiMuhammad Khalil Abdul Hadi
 1 / 1 
Timbalan Ketua Pemuda Pas, Muhammad Khalil Abd Hadi menyindir penganjur kempen sentuh anjing ‘I Want to Touch a Dog’. Katanya, daripada sibuk mengajak umat Islam menyentuh anjing, lebih baik penganjur membuat kempen menyapu kepala anak yatim.

"Nabi SAW pernah bersabda yang bermaksud: “Barang siapa yang membelai kepala anak yatim kerana ALLAH SWT, maka baginya kebaikan yang banyak daripada setiap rambut yang diusap.

"Daripada sibuk berkempen sapu atas belakang anjing, lebih baik juga buat kempen belajar macam mana cara hendak sapu atas khuf sebagai ganti untuk basuh kaki dalam berwuduk," katanya dalam satu kenyataan medianya, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas kempen sentuh anjing ‘I Want to Touch a Dog’ anjuran Syed Azmi Alhabshi di Central Park, Bandar Utama, Selangor, semalam.

Acara tersebut dianjurkan kononnya bagi membantu orang ramai terutamanya yang beragama Islam untuk mengatasi persepsi negatif terhadap anjing.

Kempen itu juga turut memberi peluang kepada orang ramai yang beragama Islam untuk menyentuh anjing sambil diperhatikan oleh pemilik haiwan berkenaan.

PAS sepatutnya mentarbiah rakan mereka khasnya daripada PKR dan DAP yang kini dilihat semakin melampau.. jika sebelum ini mereka dikejutkan dengan Pesta Arak terbesar negara Oktoberfest sekarang mereka dikejutkan pula dengan pesta anjing.. selepas ini mereka mungkin akan membuat pesta babi dan sebagainya..


Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda