Popular Today

Rabu, Mei 28, 2008

Pengharaman Islam Hadhari tindakan politik

KUALA LUMPUR 27 Mei - Tindakan kerajaan campuran Selangor yang mengharamkan sebarang program berkonsepkan Islam Hadhari adalah semata- mata bertujuan mempolitikkan konsep tersebut.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, tanggapan bahawa Islam Hadhari tidak diperlukan di Selangor ialah pendapat kerajaan campuran Selangor semata-mata.

"Itu adalah pendapat dia (kerajaan campuran Selangor). Dia hendak politikkan Islam Hadhari. Kita sudah jelaskan Islam Hadhari merupakan satu konsep pembangunan tamadun yang terancang.

"Konsep tamadun yang dibawa Islam Hadhari adalah berdasarkan ajaran agama Islam ,'' katanya.

Najib ditemui pemberita selepas mengadakan dialog dengan komandan Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di sini hari ini.

Semalam, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Selangor, Datuk Dr. Hassan Mohamed Ali berkata, kerajaan campuran Selangor mengharamkan sebarang program yang dikaitkan dengan konsep Islam Hadhari di negeri tersebut.

Menurut Hassan, konsep Islam Hadhari tidak diperlukan di Selangor memandangkan ajaran Islam yang diamalkan di seluruh negara sudah pun lengkap dan meliputi pelbagai bidang kehidupan manusia.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda