Popular Today

Selasa, Disember 23, 2008

Mustafa Ali gagal penuhi standard Pakatan Rabun

Laporan KLpos.com menyatakan nama Pesuruhjaya PAS negeri Terengganu, Datuk Mustafa Ali dikatakan telah digugurkan dari senarai calon-calon yang bakal mewakili parti itu dalam pilihanraya kecil parlimen Kuala Terengganu 17 Januari depan.

Penulis politik dan blogger terkenal, Mohd Sayuti Omar melaporkan didalam blognya (msomelayu.blogspot.com), jawatankuasa Agong PAS yang bermesyuarat menentukan siapakah calon PAS yang akan diturunkan pada pilihan raya kecil Kuala Terengganu untuk berhadapan dengan Wan Ahmad Farid Wan Salleh telah mengetepikan nama Mustafa dan sekaligus menyenarai pendekkan senarai calon PAS yang bakal diumumkan pada 1 Januari ini.

"Khabarnya nama Mustafa Ali gagal melepasi standard yang ditetapkan oleh Pakatan Rakyat. Kalau ini benar ini bermakna calon PAS kemungkinan besar Dr Khazani Abdullah", tambahnya lagi.

Kata Aspirasi - Persoalannya apakah sebenarnya standard pakatan Rakyat tersebut yang perlu diketahui oleh rakyat? Jika Mustafa Ali sebagai orang lama dan Pesuruhjaya PAS Terengganu juga gagal untuk menjadi calon Pakatan Rabun... jadi siapa yang lebih sesuai?... Adakah disebabkan Mustafa Ali yang dikatakan melawan Anwar Ibrahim gara-gara isu 16 September atau adakah disebabkan kaitan kumpulan Erdogan....

Sebagai orang lama yang dipinggirkan tentunya menimbulkan banyak persoalan di kalangan rakyat dan ahli PAS... selain kelewatan PAS mengumumkan calon mereka?....

hmmmm... apa yang sebenarnya terjadi dalam PAS?

1 ulasan:

abe MIE 'TERJAH' berkata...

http://pkrpasdap.blogspot.com

PAS dah nak karam...

Kongsi Link Anda