Jumaat, Oktober 30, 2009

Betullah kata Nik Abduh... blogger PAS memang suka menipu...

Aku tadi tergelak-gelak membaca satu artikel murah dari Malaysia Wave... rasanya ramai akan ingat dengan MalaysiaWave apabila blog ini menyamakan DS Harussani, Mufti Perak sebagai pelacur suatu masa dahulu.

Kini sempena tembelang krisis dalaman PAS telah pecah dia menulis pula artikel bertajuk Blogger UMNO mula basah ketiak... rasanya kita memang faham alasan tindakan beliau ni. Maklumlah bloggers pembangkang semenjak seminggu yang lalu asyik diserang bertubi-tubi... kira-kira moral dia orang ni dah jatuh la...

Konon-konon dia berharap dengan penulisan dia ni nak membalas balik la terhadap bloggers UMNO... nak perlekeh bloggers UMNO la..

Tapi sebelum tu aku teringat tulisan Nik Abduh dalam blog beliau..... ramai ahli PAS menipu dalam penulisannya di dalam blog... Opssss... mungkinkah ini salah satu blognya.. Malaysia wave...

Tuduhan MalaysiaWave adalah "Al Kisah blogger2 UMNO yang dijemput ke program anjuran Roslan SMS di rumah Dato Hasan sudah mula berpeluh ketiak. Mereka mula menulis beberapa penafian kononnya mereka dijemput oleh orang itu dan ini."..

Namun tuduhan dia kepada bloggers-bloggers UMNO tak tepat.. sebab ada nama yang disebut mereka adalah ahli PAS seperti Mahaguru58, Akramsyah, MSO etc... Cuma yang jelas blogers ini bukanlah dari Puak Husam Al Anuwari Aljuburi.. jadi diapun mengaitkan bloggers ini dengan UMNO.

Satu lagi aku tertarik dengan pembohongan nyata blog Malaysiawave ni iaitu "Mahaguru58 yang bengap ni tak sedar, mana pernah PAS kafirkan UMNO. Ini semua fitnah UMNO sebab kalau PAS pernah mengkafirkan UMNO, nescaya PAS sudah lama didakwa dalam Mahkamah Syariah."

Ini adalah satu penipuan yang besar.. tanpa di dasari fakta dan sejarah... mereka terlupa dengan amanat Hj Hadi yang popular, Isu Sembahyang dua Imam, tidak halal makan sembelihan orang UMNO dan banyak lagi.. fatwa-fatwa sesat dari ulama dan pemimpin PAS.... bagaimana dengan peristiwa berdarah Mamali... Bukankah ini semua bukti nyata bahawa PAS pernah kafirkan UMNO... dan sehingga kini pemikiran tersebut masih ada lagi di sebahagian pemikiran orang Pas.

Betullah kata Nik Abduh... blogger PAS memang suka menipu...

Dan dibawah ni.. tambahan lagi dari 'anon'.. untuk renungan..

Anonymous October 30, 2009 8:37 AM

Bai....
Nak tambah sikit kt sini (wat renungan)

1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

10. "Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.

11. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

12. "Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

13. "Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini, kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 17 April 1995.

14. "Tiada sesiapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta benda, melainkan ulama." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

15. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

Wallahauaklam..

6 ulasan:

GOMO berkata...

salam bro....he he he...
mantap!!!!
depa yang kepanasan tu...hua hua hua

Jeffry berkata...

SLM BRO..KEPUNDEK LA MAMAT WAVE TU!!..DAH LA HIDOP JADI PEMBONGAK..MENFITNAH MMG NO. 1!!..PATUT LA HIDOP BLOGGERS NETWORKEK X TENTERAM!..KEHKEHKEHKEH...HARKKKK PTUIHHH!!!

HaiRe berkata...

orang pas ni mudah lupa rasanya... ataupun sebab dah terjilat ludah sendiri... tanpa rasa malu... cuba menafikan pulak... memang tak malu la pas nie... nama aje parti islam konon... tapi jadi balaci lim kit siang... lim kit siang gelak besar...

Media Cyber berkata...

padan muka dorang. Nik Abduh tu mmg patut la masuk BN terus.. kahkahkahkah! barangkali dia tunggu nik aziz meninggal dulu!

Tanpa Nama berkata...

Bai....
Nak tambah sikit kt sini (wat renungan)

1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

10. "Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.

11. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

12. "Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

13. "Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini, kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 17 April 1995.

14. "Tiada sesiapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta benda, melainkan ulama." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

15. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

Aspirasi berkata...

Terima kasih Anon yang menambah fakta.. tak cykyp lagi ke bukti ni...

Kongsi Link Anda