Sabtu, Oktober 09, 2010

Politik Gedik Nurul Izzah

Garang betul tengok Nurul Izzah sekarang.. maklumlah nak tanding jawatan Timbalan Presiden PKR..

Bukan susah sangat modal nak dapat populariti, hemtam UMNO sahajalah.. pasti ramai yang suka..

Tapi Nurul Izzah sekarang patut dilihat macam pelacur DAP.. iaitu golongan Melayu yang dah dirogol pemikirannya sehingga sanggup membunuh masa depan Melayu.

Nurul Izaah komen tentang fakta yang mengaitkan Melayu tidak boleh dipisahkan bersama UMNO.. seterusnya menuduh UMNO mengamalkan 'politik ketakutan'.. biasalah pelacur DAP yang berlagak pandai.. tergedik-gedik depan wartawan [rujuk sini]..
“At this present time the politics of fear, which includes threats of a civil war and chaos by Perkasa and Tun Dr Mahathir Mohamed, is being used to defend Umno’s political interests and not the political rights of the Malays.

“The biggest lie in the fight for Malay rights is the assertion Umno is inseparable from the Malays and Malays are inseparable from Umno. What this country needs instead is the politics of hope and liberation to ensure fairness for all,” said Nurul Izzah in a statement today.
Begitulah kenyataan Puteri Aljuburi yang mahu bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR.. menggambarkan negara kini diancam oleh UMNO dan Perkasa...

Siapa mengancam siapa... Nurul Izzah tidak melihat apa yang berlaku kepada Melayu Singapura yang hak mereka di nafikan secara terancang oleh Cina Cauvanis di sana.. apa jawatan yang orang Melayu .. berapa banyak jawatan menteri Melayu di Singapura berbanding dengan menteri Cina di Malaysia.. Apakah jawatan penting yang diberi kepada Melayu sebagai penjawat awam.. Hebat sangat ke Islam di Singapura sehingga azan pun tidak dibenarkan... Melayu di Singapura hanyalah Melayu pengemis sedangkan Singapura dahulu ialah sebuah negara Melayu yang berakyat dan bersultan.. Mana Melayunya.. mana Sultannya...

Terdapat reaksi Melayu Singapura yang menyanggah pemikiran Puteri Aljuburi ini:

adik :
Saya orang Melayu Singapura. Percayalah, kalau ikut cakap cik kak kita ni, orang Melayu Malaysia akan alami nasib yang serupa macam orang Melayu Singapura. Sedarlah orang Melayu Malaysia. Jangan terperdaya dengan cakap orang macam ni yang hanya akan membawa kepada kehilangan kuasa orang Melayu Malaysia.

kingnek :
Saya pun orang Melayu Singapura, saya tak cakap PAP kejam bunuh orang, tapi mereka diskriminasi secara halus. Maaf cakap, saya setuju cakap adik, hanya orang singapura tahu apa yang kita alami, walaupun ia agak sukar untuk orang malaysia faham
Nurul Izzah ni cakap tergedik-gedik sebab jawatan Timbalan Presiden PKR.. tak rujuk sejarah.. hakikatnya tak de apa pun yang PKR mahu berikan kepada rakyat Malaysia.. khasnya kepada bangsa Melayu... yang Pastinya Hak Melayu akan terhakis jika PKR dan DAP terus berkuasa...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cik izzah oii,kau tu siapa nak pertikaikan apa yan Tun cakap?!kau tu jika nak dibandingkan dengan Tun baru setahun jagung kau tau tak?!apa sumbangan kau kepada negara?!apa yang kau tau pasal negara?!negara dah jadi kacau bilau sekarang sekarang semua nih angkara bapak lahanat kau si peliwat yang kemaruk nak ke puterajaya tu.sebelum kau nak pertikaikan apa yang Tun cakap,baik kau jaga bapak lahanat kau tu.entah punggung siapa pulak yang nak diliwatnya

Tanpa Nama berkata...

ini sudah kes berat ini


Malaysia Maternity Wear,Maternity Wear Malaysia,Maternity Wear,Maternity Clothing,Maternity Dress,Online Maternity,Online Baby Products,One Stop Maternity

Kongsi Link Anda