Popular Today

Sabtu, Oktober 09, 2010

Rakyat Pulau Pinang terus merana bawah DAP!!!

Sumber : PBA Annual Report 2009

Nampaknya nasi sudah menjadi bubur, nangis air mata darah sekalipun kadar tarif air tetap naik.. dan berita buruk terkini, sekolah juga akan menerima kenaikan harga air berganda akibat pemerintahan zalim kerajaan DAPigs..

Jika sekolah dikenakan kenaikan air berganda yang pasti terbeban adalah keluarga yang berpendapatan rendah yang terpaksa menanggung beban kenaikan harga air di sekolah...

Alasan kerajaan DAPigs menaikkan harga air kerana untuk jimat.tetapi hakikatnya Kerajaan DAPigs gagal mengurus syarikat air sehingga kerugian hampir RM 16.5 juta iaitu perbezaan keuntungan 2008 dan 2009..

Semenjak DAP mengambil alih kerajaan negeri, PBA telah mencatatkan kerugian buat 2 tahun berturut iaitu Pada 2007 di bawah BN, PBA untung RM43.9 juta. Tahun 2008 sejak pemerintahan DAP laknatullah untung turun RM31.3 juta dan terus merudum RM14.8 juta pada 2009.

Tapi kerugian PBA diletakkan beban kepada Rakyat Pulau Pinang yang dipaksa oleh kerajaan DAPigs untuk membayar tarif air dengan lebih mahal.

Dimana hebatnya pengurusan DAP.. cekap telus.. mana Tony Pua yang selalu pertikaikan ekonomi yang diurus BN.. kenapa bila Syarikat bawah kerajaan negeri rugi, Tony Pua hanya bediam diri..

Ini membuktikan semua yang DAP buat hanyalah untuk tujuan politik semata-mata, untuk kepentingan politik DAP tetapi bukan untuk rakyat.. inilah buktinya sikap double standart dan hipokrit.. hanya mencari salah orang lain.. tetapi kesalahan sendiri disembunyikan.. mana dia ketelusan, integriti...

Kerugian PBA ini perlu dibuat siasatan terperinci.. kerana kerugian melibatkan lebih RM 16 juta.. kelemahan yang mesti dibayar oleh pengurusan PBA dan kerajaan negeri...

DAP u just the Fu**ing A**hole

2 ulasan:

Pena Agenoz BERBISIK... berkata...

Salam Ukhwah

Maaf PAB berkata2 :

haii..awat jadi tang tue... kata ikut pendekata C.A.T. Ini bukan pendekatan lagi..dah jadi mcm kucing membaham tikus.

Kalau setakat nk baham Pulau Tikus...PAB tak kisah...nie dah sampai menyusahkan rakyat apa cerita.. Gerakan dah jadi tikus yang dibaham CAT Ustaz Guan Eng ker?

Pesanan bg grg melayu penang tak kira Umno, PAS atau PKR. Mai bangun...kita tentang kafir harbi itu sama2...Demi AA (Agama) kita Islam, BA (Bangsa) kita Melayu dan TA (Tanahair) kita.. Malaysia..

JGn samapai si komunis tue hancuqkan penang jadi pdg jarak pdg tekukur.. Apa!!! Hangpa nk jadi Langkawi no2 ker?

Aspirasi berkata...

Salam ukhwah.. perjuangan DAP untuk menjadikan negara ini sama rata dan sama rasa belum lagi selesai... mereka seterusnya manfikan segarah gemilang negara dahulu dan sejarah penjajahan barat...

Malangnya hari ramai Malayu yang tidak sedar mengenai perkara ini.. dan sanggup diperkudakan demi kuasa..

Kongsi Link Anda