Khamis, Disember 02, 2010

Mahasiswa jadi keldai tunggangan Pakatan

Aku tak tahu budak ni punya CGPA berapa?.. Tapai kalau setakat bawah 3 point.. sibuk nak berpolitik, aku nasihatkan balik je.. dok kat universiti tu... fokus naikkan CGPA.. nanti kalau tak dapat kerja, salahkan kerajaan pulak.. tapi kalau dah CGPA hancur.. tu tuan punya badan lah bertanggungjawab...

Budak Melayu ni sibuk nak terlibat dalam politik.. tapi tengok pencapaian mereka tak setara mana pun kat universiti... yang ramai dapat cemerlang yang bukan Melayu.. sebab mereka ni tumpu kepada pelajaran.. jadi kalau keputusan mereak tidak bagus sebabnya mereka ni tak fokus kepada pelajaran dan pencapaian di universiti.. tapi yang tak sedap didengar mereka tetap salahkan kerajaan.

Masa belajar di luar negara dahulu, ada seorang pelajar ni. sibuk pergi usrah sampaikan malam periksan pun.. masih sibuk nak berusrah.. sedangkan dahlah keputusan pelajar ni bukannya baik puan.. tetapi akibat mendahulukan politik.. pelajaran entah dimana.. sekarang pelajar ni dah jadi cikgu.. tu pun guna kabel, maklumlah ramai orang Kelantan yang jadi kakitangan awam... mana-mana ore kito je..

Ni sekali lagi Kumpulan mahasiswa melayu sibuk berpolitik... memang komfirm Melayu.. mahasiswa bukan Melayu tak sibuk Melayu nak berpolitik.. mereka lebih suka cemerlang dalam pelajaran dan dapat kerja yang baik di syarikat besar samada dalam atau luar negara...

Mahasiswa keldai tunggangan Pakatan ni berikrar mengiringi Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong bagi membantah kenaikan tarif air oleh Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) Ahad ini [klik sini].

Anatar yang terbabit, Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Industri Selangor (Unisel) dan Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden (KAMI) dan akan disertai sekurang-kurangnya 300 mahasiswa dari seluruh Lembah Klang dalam Selangor dan luar Selangor..

Alasanya sebab turut terjejas secara langsung sekiranya tarif air dinaikkan sebanyak 37 peratus... Masa kedah dan Pulau Pinang naikkan harga air tak sibuk pulak pelajar ni.. nak ikut demo.. senyap sunyi..

Nasihat kepada mahasiswa ni.. lebih baik belajarlah.. biar dapat CGPA yang bagus.. orang Cina kerja dapat gaji besar.. budak Melayu dapat kerja jugak.. tapi gaji kecil.. CGPA tak bagus...

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda