Popular Today

Sabtu, November 07, 2009

1PAS "DAP didahulukan, Islam ditinggalkan" : Konvensyen Blogger PAS 2009 satu perangkap?


Ramai ahli PAS mengambil kesempatan dengan dunia blog bagi meluahkan perasaan. Mereka tidak perlu memberi identiti. uma, disman, mikhail16 antara contoh ahli PAS yang bersuara menggunakan blog.

Sunnah menetapkan orang cerdik lebih cerdik tidak boleh dipimpin oleh orang bodoh kurang cerdik. Dan dalam kelompok majoriti bodoh kurang cerdik, sudah pastilah orang2 bodoh kurang cerdik yang dipilih mereka. Ini konsep demokrasi. PAS tidak guna kaedah setulen nabi.

Bila ini berlaku, sebahagian kecil golongan cerdik yang rasa depa lebih cerdik akan memberontak. Adalah mustahil fitrah manusia cerdik lebih cerdik dipimpin oleh manusia bodoh kurang cerdik dan manusia lembab. Allah sudah menetapkan begitu. Namun, untuk memberontak semborono tidak boleh kerana terikat dalam perjanjian jemaah.

Semua ini ibarat air yang terkepung. Dan air yang semakin terkepung tadi akan mula meneroka struktur lemah dan rendah untuk melepaskan tekanan. Dan alam blog adalah trend atau fenomena terbaru mengenai ini.

Ramai mereka yang cerdik lebih cerdik meluahkan pendapat, tekanan dipimpin manusia bangang, secara merahsiakan identiti. Dan orang bangang kurang cerdik terdesak tersepit dengan keadaan ini. Hasil pandangan orang cerdik lebih cerdik yang diupah orang bangang kurang cerdik itu, maka lahirlah satu program Konvesyen Blogger PAS 2009.

Sasarannya terbahagi kepada 3.

1. Blogger terkenal PAS yang mendedahkan identiti mereka. (contoh Penarik Beca, Cenangau, etc)

2. Blogger terkenal PAS yang menyembunyikan identiti mereka. (Manjung Mari, C++, etc)

3. Blogger2 PAS baru.

Apabila kesemua blogger terkenal PAS dedah identiti hadir konvensyen tersebut, kemungkinan besar di akhir program tersebut, mereka terpaksa mengangkat ikrar terbaru atau bai'ah terbaru. Bertujuan mengurangkan serangan kepada pemimpin2 bodoh yang depa rasa kurang cerdik dan lembab. Keadaan sangat terdesak. Sedangkan kesemua blog ahli PAS yang membelasah pemimpin stupid yang depa rasa kurang cerdik berhenti secara automatik setiap kali menjelang pilihanraya sebagai keutamaan yang utama.

Apabila kesemua blogger terkenal PAS sembunyi identiti hadir konvensyen tersebut, maka, maklumat identiti mereka juga tidak lagi rahsia. Jika golongan ini menukar blog mereka, mereka terpaksa bermula dari bawah. Bermula dari tidak dikenali.

Blogger2 PAS yang baru juga perlu disekat menjadi pengikut kepada blogger2 PAS yang ternama. Mereka perlu dibrain wash, diserahkan identiti mereka. Lihat sahaja senarai followers blgger seperti Penarik Beca yang mencecah hampir 600. Berapa jumlah kategori student, blogger baru di dalamnya?

Penarik Beca sahaja bisa menggerakkan 600 media baru mengikuti pandangan dan fikrahnya. Katakan dari 600, 300 bersetuju dalam satu2 pandangan. Dan dari 300 pecah lagi kepada pengaruh mereka sendiri. Jika student, pengaruh mereka sesama student. Jika Unit AMal, pengaruh mereka sesama Unit Amal.

Semua ini adalah satu kuasa rakyat golongan cerdik yang rasa depa lebih cerdik yang bertembung secara fitrah dengan manusia golongan bodoh kurang cerdik. Peraturan alam menetapkan mustahil golongan cerdik lebih cerdik membiarkan diri diperintah oleh golongan bodoh kurang cerdik, walaupun bersetuju dengan sistem majoriti bodoh kurang cerdik berkuasa melantik orang bodoh kurang cerdik sebagai pemimpin (demokrasi barat).

Cadangan.

Anda boleh hadir. Anda boleh berikan identiti. Tetapi berikan alamat blog lulit. Itu sahaja cara melawan sistem yang dicipta bagi menyelamatkan golongan bodoh kurang cerdik. Namun, cara ini tidak boleh digunakan oleh blogger kategori 1.

Untuk blogger kategori 1 pula, anda boleh menguasai suasana konvensyen secara bergabung dengan blogger kategori 2. Ambil alih konvensyen tersebut dengan hujah2 bernas, tepat dan tidak berlapik. Keadaan akan menjadi panas. Situasi akan mempunyai nilai berita. Cara ini bisa membuatkan blogger kategori 3 menyebelahi anda. Blogger kategori 3 akan teruja melaporkan suasana tersebut. [AdukaTaruna]

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..ADE JUGAK BLOGGER KATEGORI 4 - BLOGGER MCM UNMASKED ZORRO..BIJAK KAVER LINE. SUKA HENTAM INSTITUSI RAJA TP X MENGAKU ITU TULISAN DIA. BILA KENE CEKUP TUDUH ORG LAIN YG BUAT. IKUT SUNAH BLOGGER PAS JUGAK TU KEHKEHKEH

Kongsi Link Anda