Selasa, November 03, 2009

1Pas "DAP didahulukan Islam ditinggalkan" : Us Idris tidak nafikan PAS bergolak

PAS hari ni nampaknya mcama mahu menafikan lagi krisis dalaman parti tersebut. Ketua Penerangan PAS, Idris Ahmad mengatakan PAS menyelesaikan melalui mesyuarah... tetapi hakikatnya rakyat tahu... berapa kali PAS mahu menipu rakyat... mereka mengaggapkan rakyat masih bodoh seperti dulu boleh ditipu dengan senang oleh PAS.

Beliau berkata "

"Sekali lagi musuh Pas kecewa apabila hendak melihat Pas berpecah dan bergaduh sesama sendiri. Mereka sakit hati apabila melihat Pas tenang dan maju ke depan. Kalau boleh biarlah Pas bergaduh seperti mereka bergaduh, dengan ini senang mereka meneruskan agenda menindas rakyat. "

Sedang mulut ustaz PAS... mcam tiada insuran langsung.. Hakikat pekong di dada tidak boleh disembunyi, bau tembelang x boleh dilindung, bangkai gajah tak boleh ditutup...

Pekong PAS ini diceritakan sendiri oleh ahli PAS sendiri, blogger-blogger PAS dan bukannya orang lain...  mau tipu lagi ke ustaz wei...

Cuma aku tertarik dengan  kenyataan ustaz pas ni yang memberi amaran kepada ahli PAS mengenai blogger UMNO... takut betul mereka pada media baru UMNO ni...

Kita akur bahawa media mempunyai kuasa untuk mempengaruhi persepsi orang ramai untuk membuat pendirian dalam satu isu dan sokongan. Sebab itu selepas daripada PRU 12 Umno sudah ada Cybertrooper umno untuk berada di gerbang maya bagi membentuk persepsi yang salah terhadap perjuangan Pas. Kita mengharapkan supaya ahli Pas mengawasi segala apa yang dilakukan oleh musuh-musuh Pas di gerbang maya.

Untuk pengetahun ustaz ni.. blogger ini hanya memberi tahu perkara benar mengenai perjuangan PAS yang salah... bukan sengaja membentuk persepsi salah terhadap PAS... iaitu perjuangan PAS bertentangan dengan ajaran Islam yang sebenar yang berasaskan Al-Quran, dan As-Sunnah.



Dalam mengatakan PAS tak bergolak, namapaknya ustaz pas ni tidak menafikan memang ada berlaku masalah dan pergolakan dalam PAS... cuma mereka nak sembunyikan... dengan kata lain berbohong la tu... kata depan orang x gaduh, tetapi sebenarnya di dalam bergaduh... kalau tidak takkan perlu semua peringatan di bawah ni..

"Sehubungan dengan itu, PAS menyeru kepada semua pimpinan dan ahli agar tidak lagi mengulas atau menimbulkan spekulasi dan persepsi berhubung isu Kerajaan Perpaduan yang diangggap tidak berbangkit lagi. Sebarang isu yang timbul hendaklah dirujuk kepada pimpinan dan ahli dinasihatkan agar tidak lagi melayan atau menyebarkan sebarang maklumat yang tidak sah

Maka, sebarang aduan berhubung salah laku pimpinan dan ahli hendaklah dirujuk kepada Lembaga Disiplin Parti dan tidak perlu lagi disebarkan melalui ceramah, penulisan atau ulasan dalam akhbar, blog atau media lainnya hingga memberikan kesan buruk terhadap persepsi ahli dan rakyat keseluruhannya terhadap Pas."
Pesanan... tak baik ustaz menipu...

2 ulasan:

Srikandi berkata...

besalah aspirasi..PAS sume btull..kita jer sokmo salah..nk wat camne...kita ni x kena sokmo di mata dia..diorg ada Mursyidul AM PAS Tok Guru..kita xde...xleh nk watperlh..sentiasa membangga dirin kononnya x layak kita ni bergabung ngan dia...ishhh pada sy..x yahlah layn kalu org wat camtu..kita watlah hal kit sendiri jer..satukan ahli2 kita..biarlah mereka n keluarga mereka tu..

Che Leh Jangok berkata...

Hang tutup macam mana pun dah orang nampak nak buat macam mana. Orang tahu jugalah. Tak usah lah bohong. Dosa. Fitnah lagi besar dosanya. Lebih dahashat dari membunuh. Jadi janganlah sambil nak tutup tembelang itu nuduh orang lak. Fitnah la tu.

Kongsi Link Anda